hallo,
ik moet een noot bij een arrest schrijven, alleen heb ik geen idee hoe er aan te beginnen.
het arrest in een notendop:
man en vrouw kopen samen een huis. de man koopt de blote eigendom, de vrouw het vruchtgebruik. ze gaan hiervoor samen een hypothecaire lening aan. ze sluiten een samenlevingsovereenkomst waarin gesteld wordt dat als de man vrijwillig het huis verlaat, hij de lening zelf moet verder afbetalen, en dat als de vrouw hem buiten dwingt op grond van haar vruchtgebruik dat zij dan de lening verder moet afbetalen.
later huwt het koppel. nog later wordt de scheiding in gang gezet, de vrouw vraagt hiervoor apart verblijf aan. de vrouw blijft dus in het huis, de man vliegt buiten, de vrouw betaalt tijdens de echtscheidingsprocedure alleen de hypothecaire lening af.
nu vordert de vrouw dus de helft van hetgeen ze betaald heeft van haar ex. ze argumenteert dat de samenlevingsovereenkomst niet meer geldt gezien het huwelijkscontract (scheiding van goederen) dit regelt. het hof volgt haar niet: ze zegt dat het probleem via de samenlevingsovereenkomst opgelost moet worden, en dat ze dus alleen voor haar betalingen moet instaan.
hoe start ik nu best mijn noot te schrijven? n.b. ik heb jura ter beschikking.