samenwonend koppel

patrick96
Topic Starter

samenwonend koppel

#1 , 11 nov 2007 19:17

mijn vriendin is bij mij komen wonen.ik had al een huis die van mij was voorheen.nu zijn wij dat huis aan het verbouwen en zit er al veel geld in van mijn vriendin.hoe kunnen wij zeker zijn dat zij dat geld terugkrijgt mocht er met mij iets gebeuren?wat is de beste oplossing en hoeveel kost dat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 11 nov 2007 19:48

Uw vriendin moet U graag zien dat zij geld in uw woning steekt - zonder tegenprestatie. Want als morgen de relatie eindigt heeft zij niets in handen en hangt het van uw goeddunken af of zij iets terugkrijgt.
In afwachting dat jullie gaan trouwen , zou ik voorstellen dat jullie je laten registreren als 'wettelijk samenwonend' , door een simpele verklaring op het gemeentehuis van uw gemeente. Hierdoor bekomt uw vriendin automatisch het vruchtgebruik van uw woning , samen met de aanwezige huisraad. Via testament kan U haar zelfs meer geven,want U heeft enkel rekening te houden met eventuele kinderen.
Als jullie gaan trouwen , kan u via huwelijkscontract een inbreng doen in de gemeenschap waardoor zij mede-eigenaar wordt. U kan tevens de procedure laten noteren welke regeling zal genomen worden bij echtscheiding. Daarvoor dient U zich tot een notaris te wenden.

Groeten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”