Trouwen mogelijk?

x123x
Topic Starter

Trouwen mogelijk?

#1 , 06 feb 2013 23:40

Ik heb een nieuwe vriend die net als ik 2 kinderen heeft. Een nieuw samengesteld gezin dus.
Hij is zaakvoerder en, naar ik begrepen heb, is hij zijn papa een maandelijks bedrag verschuldigd voor uitkoop aandelen.

Mijn vriend wilt graag trouwen maar ik denk dat we in ons geval dat beter niet doen.

Ik wil niet dat mijn kinderen benadeeld worden en bovendien ben ik bang van bijvoorbeeld een faillissement en de verplichtingen die ik dan zou hebben.

Iemand tips?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2013 18:37

Om te beginnen huwen met een degelijk huwelijkscontract waarin al de eigen goederen vermeld staat.
En met volledige scheiding van goederen.
Ook de gezinswoning ofwel zelf kopen ofwel duidelijk omschrijven wie wat. En aanmelden dat het de gezinswoning is (blijft zo buiten schot voor zaken in de toekomst).

Ook eens met de boekhouder gaan praten.

x123x
Topic Starter

#3 , 07 feb 2013 20:59

Dank je wel Franciscus!
Waarom praten met de boekhouder?

Reclame

j.demoor

#4 , 08 feb 2013 11:55

Indien u trouwt onder het wettelijk stelsel,zonder huwelijkscontract , dan geldt :
“Art.1406.De schulden van de echtgenoten die dagtekenen van voor het huwelijk...blijven eigen schulden...Art.1407.Eigen zijn :...de schulden ontstaan uit een strafrechtelijke veroordeling of uit een onrechtmatige daad begaan door een der echtgenoten...”(Burgerlijk Wetboek=B.W.).

De schulden ontstaan door het faillissement van een vennootschap zijn geen schulden van het privévermogen van de vennoten.

“Art.745bis.§ 1. Wanneer de overledene afstammelingen...achterlaat, verkrijgt de langstlevende echtgenoot het vruchtgebruik van de gehele nalatenschap...(B.W.). De kinderen van uw echtgenoot die niet de uwe zijn erven niet van u.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 feb 2013 14:18

Om enig idee te krijgen over de solvabiliteit van de firma.
Als uw toekomstige dat goed vind natuurlijk, dan ben u gerustgesteld.

x123x
Topic Starter

#6 , 08 feb 2013 23:32

Kan ik dat niet gewoon in een graydonrapport terugvinden?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”