niet wettelijk samenwonend - kindje samen - uit elkaar

lilooke
Topic Starter

niet wettelijk samenwonend - kindje samen - uit elkaar

#1 , 20 jul 2007 13:23

Beste,

Ik ben gewoon samenwonend met mijn huidige vriend, we hebben samen een kindje van twee jaar, die hij op zijn naam heeft genomen, maar die volledig ten laste staat van mij. We hebben samen een stuk bouwgrond gekocht waarvan ik de lening op mij heb genomen en we hebben een huurcontract momenteel die we beiden ondertekend hebben.

Wat zijn de gevolgen voor mij als we nu uit elkaar gaan, onze relatie loopt op de klippen?

Dien ik verder de helft van de huur te betalen? Wat met de grond, moet ik hem zijn deel uitbetalen zelfs als staat de lening op mijn naam? Hij is wel 1/2 eigenaar.

Wat het bezoekrecht van ons kind betreft, heb ik het moeilijk, hij heeft reeds twee kindjes uit zijn eerste huwelijk en hij kan er niet voor zorgen, hij is vrachtwagenchauffeur die zelden thuis is en de kinderen moeten dan constant bij zijn moeder verblijven is dit normaal? Ik als moeder ben er me bewust van dat ikzelf liever zelf voor mijn kind zorg, dan dat hij bij zijn moeder is, het si bezoekrecht voor de vader en niet voor haar ?, voor haar bestaat iets als ??n dag in de maand voor de grootouders.
Hij mag om zijn zoon komen als ik zeker weet dat hij er thuis zal voor zorgen net als ik. Maar hoe bekom ik zo'n regeling waarin ik zeker ben dat hij persoonlijk voor ons kind zorgt? Kan dit zomaar dat hij zijn kinderen bij zijn ma dumpt en gewoon verder doet met zijn leven ?

KAn iemand me alstublieft wat antwoorden geven op mijn vragen?

Ben zo onzeker en financieel sta ik een stuk minder sterk in mijn schoenen dan hem, hij is zelfstandige en geld doet veel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 21 jul 2007 11:38

Bij uit elkaar gaan BLIJFT u medeeigenaar in onverdeeldheid van de grond,schuldenaar van de lening,medehuurder tot u de huur opzegt of ze verbroken wordt.

?Art.815.Niemand kan worden genoodzaakt in onverdeeldheid te blijven; en de verdeling kan te allen tijde worden gevorderd...?(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Bij ontbreken van een minnelijke vereffenening-verdeling van de grond kan u dus het uit onverdeeldheid treden vorderen bij de rechtbank van eerste aanleg.

?Art.374...? 2. Ingeval de ouders niet samenleven en hun geschil bij de rechtbank aanhangig wordt gemaakt, wordt het akkoord over de huisvesting van de kinderen door de rechtbank gehomologeerd, tenzij het akkoord kennelijk strijdig is met het belang van het kind.Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens ??n van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen.Ingeval de rechtbank echter van oordeel is dat de gelijkmatig verdeelde huisvesting, niet de meest passende oplossing is, kan zij evenwel beslissen om een ongelijk verdeeld verblijf vast te leggen.De rechtbank oordeelt in ieder geval bij een met bijzondere redenen omkleed vonnis, en rekening houdend met de concrete omstandigheden van de zaak en het belang van de kinderen en de ouders.?(B.W.).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 23 jul 2007 22:17

Met het gebruik van bezoekrecht
zie ook

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0476#20476

RR

Reclame

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”