Hej
Mijn vriendin en ik wonen in Engeland nu en wij hebben hiervoor in Zweden gewoond, Zij is Noorse, ik ben Belg. Wij zijn niet getrouwd.
Wij hadden graag naar belgië teruggekeerd, welke mogelijkheden zijn er om haar hier te laten registreren?
Ik had al even rondgekeken en ik las dat als ze werk heeft ze gewoon een aanvraag kan indienen en dat er niet al te veel problemen kunnen zijn om haar dan te registreren. Tot dat ze werk gevonden heeft kan ze dan wel maar 3 maanden hier blijven.
Nou spreekt mijn vriendin geen Nederlands en moet ze dat eerst leren natuurlijk voor ze naar een job van haar niveau kan uitkijken. Dus ik denk dat 3 maanden wat kort zullen zijn. Is er iets dat een oplossing kan bieden? samenlevingscontract mss? of iets anders?
Ter info: Noch ik, noch mijn vriendin doen of willen geen beroep doen op welke vergoeding van de staat dan ook (zij het werkloosheidsuitkering, ocmw of whatever). Financieël zitten we er goed voor. Het is enkel omdat ik haar graag meteen in België zou willen laten registreren.