Mogen wij trouwen?

Dwinnie_vm
Topic Starter
Berichten: 5

Mogen wij trouwen?

#1 , 03 okt 2011 09:35

Hallo,

Sinds 1 jaar ben ik samen met mijn nieuwe vriend, hij heeft een aantal jaren geleden een auto-ongeval gehad opweg naar huis van het Leger.

Hij trekt dus een wettelijk pensioen en een aanvullende vergoeding van het leger uit.

Nu gaan wij wettelijk samen wonen, hiermee is geen probleem. Maar blijkbaar wordt het een probleem als wij zouden huwen dat hij de aanvullende vergoeding zou verliezen.

Kan dit zomaar??

Kan er mij iemand helpen aub??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Carlo
Berichten: 72

#2 , 03 okt 2011 09:42

is het niet zo, dat je vriend een nominaal pensioen trekt omdat hij niet voldoende dienstjaren bij het leger heeft opgebouwd en dat er dan een supplement bijkomt om aan het minimum te voldoen.
in dat geval, wordt het supplement verminderd met de eventuele andere inkomsten (zoals pensioen uit privé, uw inkomsten enz.)
Als u gaat huwen, zou zijn pensioen naar omhoog gaan, wegens gezinspensioen (althans er geen andere inkomsten zijn)

Dwinnie_vm
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 03 okt 2011 10:15

Inderdaad, hij was 20 toen hij het ongeval heeft gehad. Hij krijgt dus een vergoeding extra omdat hij anders niet van zijn pensioen alleen kan leven.
Verder heeft hij geen andere inkomsten, alleen dat van mijn dan.

Dus als ik het goed begrijp zou hij zijn extra vergoeding verminderen maar zijn wettelijk pensioen zou dan omhoog gaan?

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 05 nov 2011 16:41

is het niet zo, dat je vriend een nominaal pensioen trekt omdat hij niet voldoende dienstjaren bij het leger heeft opgebouwd en dat er dan een supplement bijkomt om aan het minimum te voldoen.
in dat geval, wordt het supplement verminderd met de eventuele andere inkomsten (zoals pensioen uit privé, uw inkomsten enz.)
Als u gaat huwen, zou zijn pensioen naar omhoog gaan, wegens gezinspensioen (althans er geen andere inkomsten zijn)
Als zijn echtgenote zelf werkt en haar eigen pensioenrechten wil hebben, dan heeft hij toch geen gezinspensioen?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”