wij zijn sinds 2009 allebei voor de 2de keer getrouwd =>zonder huwelijkscontract. Ik begrijp dat dan de eigendommen van vroeger blijven enz. Maar bijv. de gelden: ikzelf heb spaarrekening, mijn mijn niet. Zijn gelden zitten in zijn zaak en worden gebruikt voor pensioensparen. In het aandelenboek heb ik ook een 40% van de aandelen gekregen. Het pensioensparen werd opgesteld dat bij overlijden van de zaakvoerder het naar de echtgenote gaat, de kinderen. Bij opstellen van dat contract was ik er ook niet bij. Nu het leven is duur en soms moet er aan de spaargelden van mij gezeten worden. Mijn man heeft nog een lening en daardoor is ons inkomen niet groot genoeg: belastingen, alle kosten worden betaald door de betreffende spaarrekening. Wij hebben elk kinderen : mijn man 2 en ik 4 uit ons vroeger huwelijk. Samen willen wij ook nog bouwen later of eigendom kopen. Zoveel vragen??? Hoe doen we dit allemaal best. Als we dit aan de notaris vragen dan zegt hij voorlopig niets doen. Wijzelf willen dat alles veilig
is voor onszelf. Ik heb al een vroegere vriend verloren en maak me zorgen. Als we trouwden hadden wij afgesproken dat alles 1 pot moest zijn (omdat wij in waarde hetzelfde hadden), en dat onze kinderen als wij beiden overleden zijn alles erven. Maar in werkelijkheid gaat precies alles anders....Hoe kunnen wij ons veilig stellen dat wij de vrijheid hebben om te doen hoe we dat willen.Kan ons iemand helpen even alles op een rijtje zetten of moeten wij een andere notaris raadplegen.En ivm de kinderen graag wat uitleg. Wijzelf hebben nooit gedacht iets op te eisen naar onze ouders maar tegenwoordig en door de scheiding kan vanalles gebeuren. Ik wil op voorhand dat er niets kan gebeuren. Niemand weet hoe kinderen reageren als 1 van de 2 zou overlijden.