levensverzekering + euthanasie

Llex
Topic Starter
Berichten: 11

levensverzekering + euthanasie

#1 , 19 aug 2013 16:18

Welk probleem rijst er i.v.m. levensverzekeringen afgesloten door personen waarop euthanasie wordt gepleegd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 19 aug 2013 20:43

Euthanasie wordt gelijkgesteld met een natuurlijke dood. Belangrijk is wel dat het opzet tot euthanasie nog niet aanwezig was op het moment waarop de polis afgesloten werd. Een verzekeringnemer mag ook geen info (bijvoorbeeld over zijn gezondheidstoestand) verzwijgen voor de verzekeraar. Verzekeraars mogen euthanasie wel uitsluiten uit de dekking.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#3 , 28 mei 2014 22:25

Euthanasie wordt gelijkgesteld met een natuurlijke dood. Belangrijk is wel dat het opzet tot euthanasie nog niet aanwezig was op het moment waarop de polis afgesloten werd. Een verzekeringnemer mag ook geen info (bijvoorbeeld over zijn gezondheidstoestand) verzwijgen voor de verzekeraar. Verzekeraars mogen euthanasie wel uitsluiten uit de dekking.
Moet men niet 1 jaar een polis hebben? Ik dacht het hetzelfde was als zelfmoord plegen.

Reclame

zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 mei 2014 20:52

Moet men niet 1 jaar een polis hebben? Ik dacht het hetzelfde was als zelfmoord plegen.
Neen, het is zoals oude Belg zegt gelijkgesteld met een natuurlijk overlijden.

NotAJudge
Berichten: 32

#5 , 14 aug 2014 08:54

Voorts ook nog rekening houden indien de persoon in kwestie huurder is ,
Dan dien je ook nog de huurovereenkomst op te zeggen 3 maand op voorhand .
Om nu op u vraag in te gaan er is geen enkele vereiste termijn om aangesloten te zijn bij een levensverzekering, daar euthanasie gelijkgesteld word met een natuurlijke dood .
Ik spreek uit ervaring
We leven allemaal onder dezelfde hemel, maar hebben niet allemaal dezelfde horizon.

Terug naar “Euthanasie”