wilsbeschikking

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

wilsbeschikking

#1 , 21 mei 2012 08:03

ik begrijp niet als je een wilbeschikking opmaakt voor bv als je dement wordt , dat dat of dat gebeurt met u , hoe men weet of de dokters weten wat er moet gebeuren met u , als je geen familie hebt

de wilsbeschikking opgemaakt door de notaris ligt toch ergens in een kantoortje in een archief of lade
hoe kunnen die dokters dat dan weten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 21 mei 2012 08:49

Om uw wilsbeschikking over levensbeëindiging in geval van dementie of coma in te dienen, moet je bij de gemeente verschillende formulieren invullen + hele uitleg krijgen. Nadat men dat getekend heeft worden die documenten doorgestuurd naar bepaalde archieven + je krijgt je eigen kopij + de huisdokter.

fran123
Topic Starter
Berichten: 67

#3 , 23 mei 2012 15:01

dank je wel mariette voor je uitleg

Reclame

Elisé
Berichten: 1

#4 , 05 dec 2012 21:30

Inderdaad, de gegevens van je formulier worden na afgifte bij de gemeente (bij burgerlijke stand of bevolking vermoed ik) ingevoerd in een data-base die de behandelende arts kan raadplegen in geval dat euthanasie van toepassing mag zijn en dat is enkel wanneer je je bevindt in een onomkeerbare comateuze toestand. Voor dementie gaat zo'n document niet op... jammer maar helaas.

Mariette
Berichten: 2507

#5 , 06 dec 2012 10:01

Voor dementie gaat zo'n document niet op... jammer maar helaas.
klopt. mijn fout.

Jackrussell
Berichten: 701

#6 , 07 jul 2015 21:58

Is het zo dat als die documenten er niet zijn, dan de machines dan niet worden afgezet? Of moet je - om daar zeker van te zijn - ook een wilsbeschikking opstellen waarin je vastlegt dat je absoluut niet wil dat die machines afgezet worden?

mbbs1024
Berichten: 474

#7 , 07 jul 2015 23:12

Hier vindt je waarschijnlijk goede informatie http://www.leif.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Euthanasie”