macht van vertrouwenscentrum indermishandeling???

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

macht van vertrouwenscentrum indermishandeling???

#1 , 02 mar 2019 14:27

Vraagje ; heeft het VK (vertrouwenscentrum kindermishandeling) zelf enig beslissingsrecht om een vader op te roepen in een lopend onderzoek??

Wat indien hij dit weigert ???

(kinderen zijn na 2 maanden stilte, en aandringen van het clb terug opgeroepen geweest vorige week)

De vorige oproep heeft hij beantwoord met een mail , met de verklaring dat alles ok was , en dat hij relatietherapie ging volgen, wat dus NIET gebeurd is)

Deze zaak is nu bijna 1 jaar bij het VK bezig zonder resultaat, de kinderen zien het ook niet meer zitten, hebben hun verhaal reeds 2 maal verteld, vandaar de vraag of ze de vader kunnen dwingen om langs te gaan.

Indien ze dit niet kunnen zal alles eindigen als een grote ontgoocheling ?

Iemand ervaring met het VK en hun beslissingsmacht??

Iemand ervaring met de termijnen die er gerespecteerd dienen te worden .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mar 2019 16:15

Indien ze dit niet kunnen zal alles eindigen als een grote ontgoocheling ?
Ik vermoed dat alles dan zal eindigen voor de familierechtbank, waarbij het VK wel de nodige info (geen medewerking van de vader) zal doorspelen aan deze rechtbank? Ik vermoed wel dat de andere ouder dan één en ander in gang moet zetten (maar ben niet zeker. Geen idee of het VK dit zelf kan / doet).
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mar 2019 19:45

Hoe en door wie is VK ingeschakeld?
Uw advocaat de zaak terug naar familierechtbank - jeugdrechtbank laten voorkomen.
JurecaBE moderator

Reclame

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2019 07:31

Ik zou niet te veel hopen op dat vertrouwenscentrum... tegen dat ze effectief ingrijpen is het meestal al te laat of zijn we jaren verder... ik kan er over meespreken!

WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 mar 2019 09:43

Het vertrouwenscentrum heeft echter wel informatie waar een familierechtbank zeker en vast rekening mee zal houden. Dit centrum zal beschouwd worden als onpartijdig (handelend in het belang van het kind). Dus als dit terug voor de familierechtbank komt, kan de advocaat van de vraagsteller misschien wel documenten / getuigenissen van het vertrouwenscentrum aandragen...
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#6 , 06 mar 2019 11:18

VK ingeschakeld door CLB (na contact met CAw ed)
(deze worden evenwel genegeerd door het VK tijdens hun vragen)

Enkel het CLB blijft aandringen , te samen met de moeder om een oplossing.
Na opstellen van PV door politie van IFG , nooit niks mee gehoord

Maar als dit maanden duurt tussen een gesprek verliest alles aan waarde.

Zullen dan maar wachten tot er iets gebeurd?? Zeer erg met sommige diensten

Maar ja , veel bla bla en weinig …..

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 mar 2019 12:10

In mijn geval is het vertrouwenscentrum niets waard!
Ze zeiden dat m’n kind geen lange tijd meer bij papa mocht gaan en ze gingen dat per brief naar mij en papa sturen... uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan en volgen ze ons kind niet op... reden? Door de vechtscheiding... ze kijken niet verder tot wanneer deze is opgelost... maar dat is het nu net... mijn kind komt naar huis met allerlei dingen die niet door de beugel kunnen... maarja... en dat is al jaren! Nu moet ik na een aantal maanden weer eens op gesprek, maar voor m’n kind wordt er niets gedaan!
Die diensten... is schandalig hoe een kind aan z’n lot overgelaten wordt! En dan verschieten ze er van dat er zoveel familiedrama’s gebeuren ?!

reynkust
Topic Starter
Berichten: 191

#8 , 07 mar 2019 17:54

Blijkbaar stopt het welzijn van de kinderen indien 1 ouder akke medewerking weigert.
De mening van het kind wordt gevraagd maar dat is het dan , geen actie bij weigering van 1 van de parters
Speelt dan het welzijn van de kinderen niet meer indien er conficten zijn?? Erger , dan zou men pas moeten ingrijpen
Helaas, er gebeurt dan niet veel meer omdat men geen grip heeft op de paerner die weigert mee te werken, en dan laat men het maar zo.

Ik begrijp sterretje heel goed. Blijft erg en ge kunt er niks aan doen; want verder is er niks meer na clb, caw enz.

Terug naar “Echtscheiding”