volledige loonbeslag

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

volledige loonbeslag

#1 , 28 feb 2019 12:27

hallo
ik ben nu al lang aan het zoeken ondertussen heb ik alle schuld al ingelost maar meneer de gerechtsdeurwaarder blijft maar mijn volledige loon pikken
dus ik heb gelezen dat ze in sommige gevallen volledige loon kunnen krijgen
volgens wat ik heb gelezen zou dit alleen maar kunnen als dit is goed gekeurd door de rechter
en moeten ze dit dan ook wel vragen aan de rechter
kan iemand mij dit bevestigen ?
ik weet dat in frankerijk nederland en duitseland dit weldegelijk niet kan volledige loon beslag
is dringend heb een dochter van 6 maand die een heupafwijking heeft en een speciaal harnas moet dragen die 900 euro kost zonder dat moet ze geopereerd worden
natuurlijk moet ik eerst 900 betalen en dan terug krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2019 12:33

Normaal moet men ook hier een beslagvonnis hebben, en kunnen ze maar loonbeslag doen boven een bepaald bedrag 1128 euro daar mag men niks van inhouden en dan gaat dit % gewijze omhoog, boven de 1462€ kan men alles inhouden.
en alles word verhoogt met 70€ per kind ten laste .

MAAR voor onderhoudsgeld kan men 100% inhouden!!

Ben je in dit geval dan moet je u wenden tot het OCMW om via hun een inkomen te hebben .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2019 09:29

Dat is nu juist het probleem. Als het is betaald? Waarom blijft hij verder doen
En als je een huis hebt helpt de OCMW niet
Maar is toch raar dat ik 6 jaar geleden aan de ander kant was dus ik moest ontvangen en heb ik wel degelijk moeten terug gaa' om volledig loonbeslag te kunnen verkrijgen
In veel gevallen hebben ze te doen met personen die zich dit niet aantrekken en dus niemand klaagt
Is zoals de opvatting dat een kind mag beslissen waar het wil wonnen vanaf zijn 12 jaar dat is dus totaal niet waar
Is dit mogelijk dat het om zo een geval gaat. Staat weldegelijk zo op de site van het davo maar een wet vindt ik niet.mag ik davo vertrouwen voor dit soort van info?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 mar 2019 10:09

DAVO is wel van FOD financiën !!

Als men dit al niet meer mag vertrouwen wat dan wel ?

In principe houdt u dus altijd een deel van uw inkomen over. Er is echter één uitzondering: voor schulden van onderhoudsgeld zijn er geen grenzen en kan dus op een volledig inkomen beslag worden gelegd.
bron:modero gerechtsdeurwaarders
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mario_81549
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mar 2019 12:01

Ja volgens de nationale kamer van de gerechtsdeurwaarders is voor Onderhoudsgeld dus alles toe gestaan
Dit zou toch moeten veranderen want er is toch veel misbruik in
Maar als de achterstal is ingelost moeten ze het belastbaar deel loslaten in gewoon taal wil dat zeggen als het bedrag dat in de rechtbank is bereikt moeten ze een bestaansminimum geven.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 01 mar 2019 16:25

Wat ik weet is dat de rechtbank vanaf 12 jaar kinderen kan horen of laten horen niet dat ze mogen beslissen waar ze zelf wonen.

Dat is toch juist goed dat alles mag ingehouden worden tenslotte is er NIETS betaald geweest en moet de rechtzoekende zo snel mogelijk zijn financiële compensatie krijgen. Gaat hier over onderhoudsgeld van kinderen.

Toch eens goed lezen en schrijf dan maar waar dat staat.
http://www.davo.belgium.be/
http://www.secal.belgium.be/index.php?page=4.1

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 mar 2019 16:36

Vraag aan de gerechtsdeurwaarder eens een afrekening. Misschien is toch niet alles betaald, of heeft de gerechtsdeurwaarder geen kennis van betalingen die u niet via hem gedaan hebt.

Terug naar “Echtscheiding”