Verhoogd kindergeld en kinderrekening

Chrisje1975
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhoogd kindergeld en kinderrekening

#1 , 26 feb 2019 14:41

De ex van mijn vriend krijgt sind kort verhoogd kindergeld vermits zij alleenstaande is, afspraak in de EOT was dat het kindergeld op de kinderrekening word gestort en dat hiervan een groot deel van de kosten word betaald, nu wil zij het deel verhoogt kindergeld op haar rekening storten, maar hoort dit dan niet tot het gewoon kindergeld

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 feb 2019 14:55

Gezien het verhoogd kindergeld enkel en alleen door het feit komt dat zij alleenstaande is; zou ik persoonlijk er nog niet durven aandenken om het haar af te nemen ( of te delen ). Een beetje mens zijn en ook het kind denken.

Vely
Berichten: 72

#3 , 26 feb 2019 15:43

Indien er in het vonnis staat dat de kinderbijslag op de kindrekening gestort dient te worden, moet dit ook gebeuren. In gevallen waar de rechter het nodig vind, kan hij een uitzondering maken voor de verhoogde kinderbijslag. Dit moet dan uitdrukkelijk in het vonnis staan.
De verhoogde kinderbijslag wordt in vlaanderen sinds 01/01/2019 uitbetaald voor elke gezinssituatie waar het inkomen onder het grensbedrag ligt. Het is niet meer nodig om alleenstaande te zijn, of langdurig werkloos/ziek.

Reclame

Chrisje1975
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 feb 2019 09:33

Er staat wel degelijk in de EOT dat het kindergeld op de kinderrekening word gestort, daarvan worden ook alleen maar de kosten van de kinderen betaald, dus ik zie niet in waarom het stuk dat ze nu meer krijgen niet gewoon op die rekening kan blijven staan vermits het toch voor de kids word gebruikt en het is co ouderschap
Waarom zou ze dan dat stuk op haar rekening willen, het is ook zo dat ze niet minder verdient dan de vader

Terug naar “Echtscheiding”