Schoolrekening niet betaald door ex

Guy1977
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schoolrekening niet betaald door ex

#1 , 26 feb 2019 08:02

Ik ben al 20 jaar weg van mijn ex.zonder mijn weten betaalde zei een schoolrekening niet toen mijn zoon daar woonde.er is nu een schoolrekening van over 5 jaar die heel wat opgelopen is door kosten.zonder één herinnering doen ze nu loonbeslag bij mij.ik ben van plan om dit bedrag in 1 keer te betalen.mijn vraag is nu kan ik die som terug eisen aan mijn ex?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2019 22:33

Als door de rechter is bepaald (bij scheiding) dat ieder 50% van de kosten deelt dan kan je dat deel terug eisen.

Momenteel zijn ze met een wetsvoorstel bezig dat dat de Facturatie van co ouderschap elke ouder een factuur ontvangt voor 50% dat deze kwesties in de toekomst niet meer voorvalt, voor nu is het afwachten

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2019 04:56

Hangt idd af van wat destijds bij de echtscheiding op papier is gezet. Voor loonbeslag hebben ze een uitvoerende titel nodig ben je zeker dat je nooit iets van rappel of deurwaarder hebt gekregen?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38607

#4 , 15 mar 2019 23:14

Dus wat staat er in vonnis of akte.
Normaal moeten de gegevens van bijzondere kosten op korte termijn doorgegeven worden aan andere ouder.
U kan alle kosten op andere ouder verhalen.
Voor de rest zie boven.

Terug naar “Echtscheiding”