Hoger Beroep inzake omgangsregeling

ThinkPink12
Topic Starter
Berichten: 73

Hoger Beroep inzake omgangsregeling

#1 , 24 feb 2019 12:35

Beste,

ik ga hier niet alles uitgebreid neerschrijven. Dat is véél te véél, helaas!

Mijn ex en ik zitten in een echte vechtscheiding die eigenlijk echt onnodig is.

We hebben een dochter van 4 jaar. De omgangsregeling is nu als volgt telkens van vrijdag na school tot maandag begin schooltijd.

Het is nu zo dat dochter telkens zij bij de vader moet onrustig wordt en als het moment daar dan is, ze zichzelf onderplast, krijst en weent.
Onze dochter komt al een geruime tijd terug bij vader telkens met een ontstoken vagina en poep. Ze moet dan telkens antibiotica nemen voor de ontsteking en ook omdat ze vaak een blaasontsteking er bij heeft. Ze moet dan ook iets nemen tegen schimmelinfectie.
Ze kan niet plassen en dat doet natuurlijk ook enorm pijn...

naast dit is ze ook al naar huis gekomen met blauwe plekken op haar arm. Kind van deze leeftijd heeft heel veel blauwe plekken op de benen enz, dus ik vertelde gewoon tegen dochter dat ze een beetje moet uitkijken omdat ze om den duur volledig onder de blauwe plekken zit. Hierop zegt ze dat ze er niet aan kon doen want dit kwam door papa's nieuwe vriendin. Ze had een tas koffie omgestoten en werd heel kwaad... de Dokter bevestigde ook dat de blauwe plekken vingers waren (dat kon ze zien aan de vorm).

Zulke situaties komen dus enorm veel voor... en ik begrijp nu goed waarom dochter niet meer wil gaan.

Wij hebben in het verleden ook al een maatschappelijk onderzoek gehad (2017). Hierbij werd gezegd dat de dochter gebaat zou zijn met een wekelijks contact met vader (waar ik ook voorstander van ben!). Zij stelden volgende regeling voor: ene week van zaterdag ochtend tot zondag ochtend en dan de andere week de zaterdag.
Op vraag van papa ben ik dan uiteindelijk akkoord gegaan voor een weekendregeling om de 14 dagen...

Nu de situatie zo escaleert en de voorvallen zich blijven opstapelen wil ik hiervan afstappen. IK heb al vaak aan papa gevraagd om met de advocaten samen te zitten omdat de regeling niet werkt voor onze dochter. Hij weigert dit.

Nu hebben we dus de rechtbank voor Hoger Beroep aangeschreven. Er zijn terug vaststellingen gebeurd van blauwe plekken, ontstekingen, de dochter die steeds meer tegenwerkt om bij vader te gaan... Het is nu al zo dat de dochter niet meer naar school wilt omdat papa haar daar komt halen op vrijdag.
Dochter gaat ook wekelijks naar een kinderpsycholoog...

Denken jullie dat Hoger Beroep zal helpen? Of volgen die meestal eerste aanleg?
Ik probeer niet te veel hoop te koesteren, maar mijn dochter lijdt echt! Ik heb voorgesteld om een wekelijks contact de ene week de zaterdag en de andere week de zondag zodat dochter hopelijk wat rust krijgt en we zo weer een positieve band kunnen opbouwen met de papa.

Ik had dan nog een vraag: mijn dochter sport op zaterdag. Meestal brengt hij haar niet. Gisteren deed hij dat wel (wat top is!). Ik spreek daar ook altijd af met mama's van de kinderen om tijdens dat uurtje te gaan sporten. Dat deed ik gisteren ook... ik zag mijn dochter en heb ze natuurlijk een kus gegeven en een knuffel... ik kan ze toch moeilijk negeren en voorbij lopen?
Nu krijg ik een mail van papa waarin hij zegt dat hij onze dochter nooit meer naar een sportactiviteit brengt waar ik van op de hoogte ben... ik had volgens hem geen recht om daar te zijn en zal klacht gaan neerleggen...
Volgens mij heb ik toch niets misdaan? Ik heb de papa zelfs niet gesproken... Papa mag van mij altijd komen kijken naar haar sport, ik heb daar totaal geen problemen mee.

Het is uiteindelijk nog een lang bericht geworden, aar ik heb het echt zo kort mogelijk proberen houden...

bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8846

#2 , 24 feb 2019 14:24

De vader kan proberen klacht neer te leggen voor het feit dat u (binnen zijn omgangstijd) aanwezig was in de sportschool (een publieke ruimte) en dat u daar jullie dochter een knuffel hebt gegeven. Hopelijk legt iemand hem uit dat zijn klacht kant noch wal raakt en dat u geen enkele wet overtreedt. Naast de therapie met een kinderpsycholoog, zou ik u toch aanraden om met de dochter naar een psychiater te stappen om zeer goed vast te stellen wat er met uw kind aan de hand is. Een psychiater is arts en kan dus ook de verbanden met de plasproblemen en de ontstekingen onderzoeken. een psycholoog of een maatschappelijk werker kan dat niet. Vermoedelijk komen zo ook meer zaken aan het licht en staat u sterker dan zonder deze informatie.

ThinkPink12
Topic Starter
Berichten: 73

#3 , 24 feb 2019 14:47

De vader kan proberen klacht neer te leggen voor het feit dat u (binnen zijn omgangstijd) aanwezig was in de sportschool (een publieke ruimte) en dat u daar jullie dochter een knuffel hebt gegeven. Hopelijk legt iemand hem uit dat zijn klacht kant noch wal raakt en dat u geen enkele wet overtreedt. Naast de therapie met een kinderpsycholoog, zou ik u toch aanraden om met de dochter naar een psychiater te stappen om zeer goed vast te stellen wat er met uw kind aan de hand is. Een psychiater is arts en kan dus ook de verbanden met de plasproblemen en de ontstekingen onderzoeken. een psycholoog of een maatschappelijk werker kan dat niet. Vermoedelijk komen zo ook meer zaken aan het licht en staat u sterker dan zonder deze informatie.
Bedankt voor uw reactie!

Geloof mij... ik heb al tientallen psychiaters gecontacteerd... maar bij elke psychiater (voor kinderen dan) is er een aanmeldingsstop... ik kan dus voorlopig nergens terecht bij een psychiater!
Zodra ik een plaats heb, zal ik dat zeker doen!

Denkt u dat ik met de bewijzen dat ik nu heb (foto's, attesten van dokters, bewijzen van aangekochte medicatie,...) al een wijziging zal kunnen doorvoeren bij de rechtbank Hoger Beroep? We moeten binnenkort voorkomen...
Ik heb daar echt geen ervaring mee, ik hoop het alleen maar voor mijn dochtertje!

Nogmaals bedankt!

Reclame

ThinkPink12
Topic Starter
Berichten: 73

#4 , 26 feb 2019 09:09

niemand een idee?

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 feb 2019 01:31

De rechtbank kan iemand aanstellen om een sociaal onderzoek te doen van de situatie zowel bij u als bij de ex, uw advocaat kan dit aanvragen

Terug naar “Echtscheiding”