Relatie beëindigen

Moeder3
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Relatie beëindigen

#1 , 20 feb 2019 11:17

Hallo,

Ik ben voor het eerst op dit forum en kwam er per toeval op. Ik hoop dat er iemand is met verstand van zaken betreffend mijn situatie.
Ik ben een Nederlandse vrouw van 28 jaar met 3 kleine kinderen. Ik ben in 2013 hier komen wonen in Antwerpen i.v.m. mijn studie. Op Belgische grondgebied zijn 2 van mijn 3 kinderen geboren. Ik heb inmiddels mijn F kaart laten verlengen.
Ik studeer niet meer en heb geen enkel inkomen. Ik ben volledig financieel afhankelijk van mijn partner waarmee ik samenwoon. Hij is tevens de vader van mijn 2 jongste kinderen.
Nu is het zo dat ik deze relatie wil beëindigen. Ik mag niet verhuizen terug naar Nederland omdat de kinderen op Belgisch grondgebied zijn geboren.. dan zou dit ontvoering zijn. Dus nu overweeg ik mijn opties in Belgie. Zo wil ik weten of ik recht heb op een uitkering en huisvestiging..
Word ik België niet uitgezet als ik uit deze relatie stap? Mijn enige binding met België is dan het feit dat ik hier kinderen heb. Werken gaat nu nog niet want ik heb een baby en een peuter.
Ik voel mij momenteel met de rug tegen de muur aan staan.
Heeft iemand informatie?

Groetjes een moeder van 3

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2019 11:43

Ga naar het OCMW adres bij u in de buurt te zoeken op internet .

Die moeten voor je zorgen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Moeder3
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2019 11:54

Bedankt voor het advies. Ik heb toevallig voordat ik op dit forum kwam een mailtje naar het OCMW gestuurd met hetzelfde verhaal!

Reclame

Moeder3
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 feb 2019 17:19

Even een correctie .. F kaart moet E kaart zijn

Tope
Berichten: 916

#5 , 20 feb 2019 17:58

Het OCMW zal je de weg wel wijzen.
Ik denk wel dat een baby en een peuter geen excuus is om niet te kunnen gaan werken.
Voor hen zijn er opvangmogelijkheden terwijl jij werkt.

BloodNight
Berichten: 621

#6 , 20 feb 2019 20:30

Als EU onderdaan kan u zonder veel moeite op permanente basis in België blijven wonen. Eén van de vele voordelen van de Europese unie.

Terug naar “Echtscheiding”