Kosten internaat

Cayenta
Topic Starter
Berichten: 17

Kosten internaat

#1 , 18 feb 2019 21:50

Ik ben reeds 10 jaar gescheiden van mijn ex man.. voor onze kinderen (2) hadden we toen in de eot als afspraak dat de kinderen bij mij wonen en alle twee weken de kinderen van vrijdag tot zondag bij papa gaan , de helft van de schoolvakanties de normale omgangsregeling in die tijd toen, ook voor de school en ziektekosten hebben we de regeling elk de helft.

Onze zoon gaat in de week op internaat en gaat sinds dit jaar 3 weekends bij papa en nog 1 bij mij.. hierdoor betaalt papa voor hem geen alimentatie , maar wel de helft van het internaat zoals afgesproken.

Nu is het al 4 maand dat mijn ex zijn deel van het internaat veel te laat betaalt aan mij, normaal moet hij de allimentatie en de helft van het internaat betalen tegen de 1e van de maand, maar ik stemde toe om dit tegen de 5e elke maand te betalen aangezien het internaat tegen de 10e maandelijks moet betaald worden. Nu de laatste maanden betaald mijn ex te pas en te onpas veel te laat.. deze maand nu ook weer tot vandaag niets ontvangen.. er word niet gereageerd op sms of mail van mij... sorry maar ik ben geen bank en kan niet elke maand alles voorschieten omdat hij zich niet aan de afspraak houd.

Mijn vraag is nu als ik mijn deel van het internaatsgeld op tijd betaal aan de school elke maand...kan ik mijn ex dan een aangetekend schrijven sturen om zijn deel vanaf nu rechtstreeks aan de school te betalen ? Aangezien onze zoon zijn domicilie bij mij staat... krijg ik alle herinneringen en extra kosten dankzij mijn ex die niet op tijd wil betalen en geen gehoor geeft aan mijn vraag waarom via mail of sms of telefoon...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding