Scheiding

Boyen2019
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Scheiding

#1 , 13 feb 2019 13:30

Ik ben een moeder van 2 kinderen en ga voltijds werken. Mijn man, enkel vader van jongste dochter, Zit continu mijn zoon uit te dagen en probeert mij zijn gelijk in te zien. Na al deze jaren ben ik het moe. Telkens is het ruzie en schreeuwt dan dat hij mij gaat pluimen (financieel) en mij het leven zuur maken.
Ook al gaat hij niet werken, heeft geen 2de woonst en heeft onlangs in de gevangenis gezeten. Toch, heb ik schrik omdat ik mijn zoontje al half moet afgeven vrees ik dit ook voor mijn dochter. Het huis staat wel op mijn naam maar hij heeft mij wel indertijd financieel geholpen om het huis af te maken. Daarom zijn we getrouwd en heb ik een huwelijkscontract laten opstellen dat, als we scheiden, ik hem €75000 moet. Ook, ondanks dat ik ertegen was, heeft hij een hangaar gekocht waar ik voor meegetekend heb omdat hij dat financieel niet aankon bij de bank. Ik ging hiermee akkoord omdat ik hoopte dat hij hiermee zou werken en auto’s opmaken, het tegengestelde is waar.
Wat kan ik doen? Zou ik mijn geld verliezen? Ga ik mijn dochter ook half moeten afgeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 13 feb 2019 14:10

wat bedoelt u met "mijn dochter half afgeven, het is jullie gezamelijke dochter neem ik aan? (geboren tijdens het huwelijk en/of erkend door de echtgenoot).

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 13 feb 2019 14:25

En waarvoor gebruikt hij die hangar nu?
Of wordt die aan derden verhuurd / uitgeleend???

Reclame

Boyen2019
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2019 08:59

Mijn dochter half afgeven, daarmee bedoel ik dat ik door de vorige scheiding mijn zoon een week aan de papa heb moeten geven. En als ik terug uit elkaar ga zal ik dit bij mijn dochter ook moeten doen..
De hangaar gebruikt hij om auto’s in te stockeren maar hij verhuurt deze niet.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 14 feb 2019 17:22

de wetgeving is zeer formeel: de beide wettelijke ouders hebben het recht hun kind op te voeden, er een relatie mee te onderhouden en omgang met elkaar te hebben. Het is niet"mijn" kind, maar dus "ons"kind. En u "geeft" de kinderen niet half af. De beide vaders hebben evenveel recht om hun kinderen op te voeden als u. Als de andere ouder er om vraagt, wordt dus de gelijke verblijfsregeling toegestaan bij een scheiding. Ik begrijp nog niet wat de hangaar in dit verhaal betekent?

Boyen2019
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 feb 2019 10:05

Ok, sorry! Had mijn vraag niet op dit platform moeten stellen. Mijn excuses voor mijn uitspraak ‘mijn’ kind, dit is louter spreektaal en wetende dat de vaders hier evenveel recht toe hebben. U geeft aan dat ik hier de slechte ben alhoewel ik ook mijn tekortkomingen heb zoals iedereen maar voel me ABSOLUUT niet meer dan een ander. Ik wou enkel mijn verhaal even kwijt en hoopte op een juridisch antwoord. Mijn fout!

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 15 feb 2019 10:12

Waar leest u die beschuldigingen? hier is enkel de wettelijke regeling uitgelegd.

Terug naar “Echtscheiding”