alimentatie

christophe clarysse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

alimentatie

#1 , 11 feb 2019 19:14

Beste ik heb een zoon van 20 jaar waarmee ik geen contact meer heb maar nog altijd onderhoudsgeld betaal . Tot wanneer ben ik verplicht te betalen ?en hoe kan ik weten wanneer hij gaat werken ?Ik heb totaal geen contact met zoon of de ex van mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 11 feb 2019 19:33

U stuurt een AS naar de moeder van uw zoon (ik veronderstel dat zij de alimentatie ontvangt?) warrin u de bewijzen/attesten vraagt van de huidige status van uw zoon. (daar heeft u recht op) U vraagt dat - indien de zoon nog zou studeren - het inschrijvingsbewijs van de onderwijsinstelling én het atest van regelmatig bijwonen van de lessen. Indien de zoon afgestudeerd is, vraagt u het bewijs van inschrijving bij de VDAB. Verwijs naar het feit dat u zonder deze bewijzen niet kan vaststellen of de zoon nog alimentatiegerechtigd is en bijgevolg in afwachting de alimentatiegelden stort op een wachtrekening. U meldt dat deze sommen worden vrijgegegeven na het ontvangen van de nodige attesten. By the way: bij wet is uw zoon u respect én regelmatig informatie verschuldigd over de voortgang van zijn studieresultaten

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 11 feb 2019 19:36

Bewijzen van studie of arbeid moeten voorgelegd worden door partij die zoon opvoed.
U dient best een AS en een gewone brief ( naar elkaar verwijzen dus) naar diegene die in vonnis staat (uw ex - best ook een afzonderlijke naar uw zoon). Stuur die aangetekende brieven met een Antwoord / Repose kaart dan weet u zeker dat ze ofwel zijn aangekomen en aangenomen anders krijgt u de kaart terug zonder handtekening.
Terwijl ze toch de gewone brief gaan gekregen hebben.
Geef hen drie weken na ontvangst van de AS.
Bevoegde rechtbank familierechtbank
Met uw vonnis kan u bij uw gemeente hun laatste adres bekomen.
In principe moet u blijven betalen maar u kan stellen in de brief dat bij geen antwoord u er vanuit gaat dat zoon werkt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”