Beroep gaan tegen arrest van Hof beroep

Oleg.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Beroep gaan tegen arrest van Hof beroep

#1 , 04 feb 2019 19:17

Wat kan ik doen tegen beslissing van Hof beroep ?Ik ben aleen staande vader.Na de echtscheiding met 2de ex ik moest voor 4jaar duurt huwelijk betalen aan m'n ex vrouw 300€ per mand (3600€ per huwelijk jaar).Hof beroep heeft dit period verminderd tot 2 jaar.Maar dat is toch veel geld.Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 feb 2019 19:42

Beroep is niet meer mogelijk. Dit is een arrest gewezen in tweede en laatste aanleg.

Het enige wat u kan doen, is Cassatie aantekenen indien daar grond voor is. Hiervoor zijn (dure) advocaten nodig die mogen pleiten aan dit Hof (a select few).

Cassarie schorst de tenuitvoerlegging niet. U zal moeten betalen vanaf het moment het arrest betekend wordt.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 04 feb 2019 20:27

Cassatie gaat ook niet opnieuw over de grond van de zaak oordelen, enkel of er fouten tegen de wetgeving zijn gemaakt.

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 04 feb 2019 21:26

Eigenlijk breder, fouten tegen het recht (niet enkel de wet).

Maar inderdaad, belangrijke aanvulling.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Oleg.
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2019 08:59

Weel dank voor duidelijke aantwoord!!!

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 11 feb 2019 19:13

k Denk dat voortprocederen je meer dan de 7.200€ gaat kosten die je nu moet betalen. Overweeg toch maar rationeel om het vonnis te aanvaarden. t Is ook nog niet zeker dat je advocaat argumenten vindt om in cassatie te gaan.

Terug naar “Echtscheiding”