Almost D - day

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

Almost D - day

#1 , 25 mei 2008 13:32

Lang geleden maar niet vergeten.

Forumbezoekers,

Bijna is het zo ver D-day voor mij en de correctionele zaak tegen mijn Ex.
Lang verwacht maar nu is het eindelijk zo ver.
Kort samengevat zij staat terecht voor weigering bezoekrecht dit voor maar liefst 26 keer !!! De zaak kwam door rechtsreekse dagvaarding van het O.M.

Voor mij misschien een geschenk uit de hemel voor haar een bijkomend bezwarend element maar onlangs weigerde zij alsnog een keer dit bezoekrecht te laten doorgaan !

Meer nog zij slaagde erin om zelf klacht in te dienen tegen mij omdat ik de kinderen tijdens de eerste helft van een schoolvakantie weigerde terug te geven ?(begrijpen wie begrijen kan)

De zaak komt voor op 2 juni te Ieper.

Zodra er een vonnis is zal ik een post maken.

Groeten :roll:

AM.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 25 mei 2008 13:48

Wij kijken er al naar uit. (naar het vonnis hé) :wink:

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#3 , 25 mei 2008 17:42

AM, gelieve wel elke referentie naar de personen zelf te anonimiseren (maak desnoods kopie van het vonnis en wis met tipex alle namen/referenties/...).

Beter voorkomen dan genezen.

Dank voor het begrip.

De webmaster

Reclame

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

#4 , 25 mei 2008 18:14

Natuurlijk zal ik alle discretie inschakelen en samen in overleg met het forumbeheer een posting doen.
Ik wou dit vlug op het forum zetten want als ik het woord krijg zal ik zeker die andere 20.000 personen (meestal mannen) die in eenzelfde situatie zitten in het daglicht zetten!
Na 2 jaar strijd staat en vele PV's komt eindelijk licht aan de lange tunnel Wordt vervolgt .....

AM.

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

#5 , 03 jun 2008 14:13

Lezers,

Nog even wachten tot september dan valt de uitspraak!

Beklaagde eist vrijspraak door twijfel, m.a.w. opschorting van straf.
(van 27 PV 's lijkt mij onwaarschijnlijk)

Ik eis schadevergoeding (een klein bedrag dat te wijten is verplaatsingen enz.)

OM eist toepassing artikel 431 en geen opschorting van straf!

De rechter was niet mals voor beiden al hebben pleidooien zeker invloed op zijn vonnis dat komt.
Hij wees ons met de vinger dat wij als volwassenen moesten handelen en dat enkel de kinderen slachtoffer waren van de hele zaak.
Hopelijk zal hij inzien dat het OM van mening is dat mijn ex zeker zal hervallen en het bezoekrecht opnieuw zal verhinderen.

Het is nu afwachten tot 1 september dan valt de uitspraak.

Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat dergelijke wanpraktijken ongestraft kunnen blijven plaatsvinden, mocht er dus een vrijspraak zijn op 1 september zal de teleurstelling groot zijn omdat ik vrees dat ze het bezoekrecht opnieuw zal dwarsbomen.

Wordt vervolgd

AM.

Archie
Berichten: 60

#6 , 03 jun 2008 14:53

Hebben jullie reeds een dwangsom kunnen afdwingen bij de rechtbank?
Bij ons moet ze 250 euro betalen elke keer ze dochter niet meegeeft. Omdat de grote vakantie eraan komt (en dus niet-afgifte hoogst waarschijnlijk is) en de zaak volgende week voorkomt, willen we dat bedrag verhogen naar het maximuum: nl. 1000 euro zodat er een stok achter deur is.
Alvast veel succes, alhoewel je helemaal niet kan voorspellen hoe een rechtbank "recht" spreekt!

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#7 , 03 jun 2008 15:29

Er zijn meerdere voorbeelden als je als man je vrouw een bloedneus slaat je voor de onderzoeksrechter moet verschijnen waarbij deze goed moet opletten of hij geraakt in de gevangenis.

Dit is terrecht mede omdat men men strijd wil voeren tegen intrafamiliaal geweld en hier prioriteit legt. Toch kan men stellen dat justitie dit soort van kindermishandeling gewoon tollereerd. Zogoed als geen enkele moeder wordt voorgeleid voor de onderzoeksrechter. Laat me raden, politie wil niet eens ter plaatste komen! Geen enkele straf wordt lastens de moeders uitgevoerd. Kortom met het vonnis pas in september uit te spreken zet justitie hier zelf de poort regelrecht open voor een verderzetting van het misdrijf en verdere verrotting van de situatie. Deze situatie waardat men zo machteloos het onrecht moet ondergaan is zo belastend dat dit een ware aanslag is voor je welzijn of gezondheid. (wat op zijn beurt de kans zal zijn om haar argumenten aan te scherpen wat voeding is om nog meer dan voorheen in een vissieuze cirkel met neerwaardse spiraal terrecht te komen.)

In ieder geval duim ik voor je en je kinderen dat justitie nog voor de zomer adequate maatregelen neemt zodat ten minste zelf zorgen dat hun gerechtelijke uitspraken gerespecteerd zullen worden in plaats van dat de vader hier een 27é, een 28 en een 29é klacht moet gaan neerleggen met de wetenschap dat het OM het maar laat begaan waar uiteindelijk je zelf de schuld van krijgt.
lees:
Hij wees ons met de vinger dat wij als volwassenen moesten handelen
RR

zie ook
http://www.f4j.be/doc/doc08/080528_Jare ... deren.html

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

#8 , 04 jun 2008 09:08

Inderdaad,

Zo je het kunnen stellen.
Misschien heb ik toch een klein beetje hoop want toen ik na met de vinger te zijn gewezen nog een klacht naar voor bracht van de voorbije week bleek dit enigszins aan te slaan bij de rechter. Tegenpartij wist niet dat ik bezoekrecht had op die dag ………
Het lijvige dossier van maar liefst 475 blz. werd door de procureur beschouwd als een ernstig misdrijf en vraagt geen opschorting van straf maar toepassing van art 431.
Toen de verdediging mij door het slijk trok met feiten die allemaal leugens waren kreeg mijn advocate en ikzelf niet eens de kans om de zaken van de kaart te vegen met harde bewijzen over leugens aan de overzijde.
Ik geef een vb.: men beweerd dat ik op een bepaalde datum de kinderen niet eens ging afhalen maar rechtsreeks naar de politie reed om klacht neer te leggen. ALLE AFHALINGEN , ja lees ALLE, zijn door mij gefilmd en op DVD gezet! Daarop is telken male te zien dat de moeder alles in het werk stelt om de verblijfsregeling te boycotten door arrogante en zelfs niet voor kinderen vatbare uitingen te uiten. En dan beweert men het tegenovergestelde dat men de verblijfsregeling nooit heeft geboycot?
Een ander vb.: men beweerd aan overzijde dat ik geen enkele toegevingen heb gedaan aan het vonnis betreffende het uur van afhaling? Toegevingen aan een vonnis, waar zijn we mee bezig! Maar zelfs als ik mij aanbod op een ander tijdstip of de dag erna of zelfs op de plaats waar ze kinderen verborgen hield zelfs dan kreeg ik ze niet mee!
Het meeste frappante vb. is dat men aan overzijde beweert “ wij hebben het vonnis nooit tegengewerkt “waarbij zelfs bij de afhaling met een gerechtsdeurwaarder men zelfs letterlijk gaat verklaren “ik heb net contact gehad met mijn advocaat en deze zegt dat ik de kinderen niet moet meegeven!”
Wat kan je dan nog meer doen?
Ja, wat kan je als goede huisvader nog meer doen.
Mijn hoop is ver zoek al heb ik één ding geleerd:
"Twee jaar sloof ik mij nu uit om de band tussen de kinderen en mij niet te laten verloren gaan en ik mag met opgegeven hoofd de strijd verlaten want als mijn kinderen later groot zullen zijn gaan ze zien (al doen ze dat nu al ) dat ik alles gedaan heb om hen bij mij te mogen laten komen op de tijdstippen dat de rechter destijds uitsprak.
Wat de straf betreft: op het einde van de rit zijn enkel de kinderen gestraft benieuwd hoe zij zouden reageren op het gerecht als zij later zouden scheiden!
Om af te sluiten nog dit: als mijn ex ongestraft uit deze zaak komt dan hoeft er voor mij geen Recht meer te zijn en kan ik de vele dikke mappen aan documenten gebruiken om de koude wintermaanden te branden en zo nog enige warmte voelen die mij is ontnomen!
Mijn nieuwe leven kan nu beginnen want aanstaande vrijdag ben ik eindelijk gescheiden.

AM.

ps: ik hou jullie op de hoogte van de uitspraak.

elsje
Berichten: 109

#9 , 04 jun 2008 19:23

Beste albertmotar,
Je kinderen zullen ooit wel beseffen wat je allemaal gedaan hebt om het contact te behouden!
Geen enkel kind draagt het in zijn genen om de ene of andere ouder af te wijzen.
Wat je vrouw doet is een ernstige vorm van kindermishandeling, want een kind heeft beide ouders nodig om evenwichtig op te groeien.
Kinderen kunnen best gelukkig zijn met , gescheiden, ouders. Je blijft tenslotte vader èn moeder wat er ook mag gebeuren...
Ik wens je veel geluk en steek je energie in je nieuwe leven, want het klinkt clichè , maar het leven is veel te kort om ongelukkig te blijven !!
Niets blijft duren , ook niet het onrecht dat je aangedaan werd...
MVG Els

viergo
Berichten: 53
Locatie: west-vlaanderen

#10 , 04 jun 2008 21:13

beste Abermotar;
ik heb respect voor jij als vader en nog voor zovele vaders die er alles voor overhebben om hun kids te zien en ze liefdevol groot te brengen!
mijn ex heeft verleden jaar in september de scheiding met EOT aangevraagd, hij heeft een andere vriendin en heeft sedert dan geen enkel contact meer met zijn kids van 20 en 23 jr gezocht!zelfs nog niks van alimentatie betaald!ik was van plan het huis in te kopen en hij was met de prijs akkoord! plots 2 maanden later wil hij het opnieuw laten schatten,hij wil nog een hogere prijs en wil alles laten aanslepen omdat ik hem woonvergoeding moet betalen!mijn advocaat zegt dat ik moet procederen als ik iets wil bereiken! ik vraag me af hoeveel zoiets kost?en moet mijn ex ook betalen? het draait uit op een vechtscheiding alleen omdat mijn ex het onderste uit de kan wil! ik zie het niet meer zitten!maar er zijn nog veel ergere dingen in het leven,

groetjes :?

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

#11 , 05 jun 2008 11:36

Viergo,

Ja, wat is het allemaal waard?
Maar omdat uw bericht enige vorm aanneemt die mij nu wel ligt zou ik zeggen laat de moed niet zakken.
Uw ex moet de alimentatie betalen zo niet proces starten dan zal hij gauw zien dat hij fout bezig is.
"zie alle berichten niet betalen alimentatie "
Dit kan inhouden al naargelang uw woonplaats dat er een onmiddellijke celstraf wordt uitgesproken
Wat die schatting van uw woning en zo betreft stuur ik u een persoonlijk bericht omdat ik een stapje voor ben op mijn ex. Maar gezien er op dit forum kapers op de kust zitten is het aangeraden dat ik daar nog enigszins mee wacht tot ik zeker ben van mijn stuk om alles openbaar te maken.
Meer uitleg volgt via PB.
Mijn vechtscheiding is nu twee jaar aan de gang en sinds gisteren ben ik gescheiden. Maar wat mij meest pijn doet is dat gedurende die twee jaar geen enkel maar dan ook geen enkel feit mij ten laste kan worden gelegd, wat niet kan worden gezegd van de overzijde. En ja zelfs dan spreekt de rechter dingen uit die mij pijn doen terwijl de essentie van de zaak verdwijnt.
In alle geval moet je putten uit die alle elementen die de tegenpartij gebruikt om u klein te krijgen.
Nog één ding : kraak de fles champagne nadat de beer is geschoten anders .....


AM.

viergo
Berichten: 53
Locatie: west-vlaanderen

#12 , 05 jun 2008 14:55

bedankt voor uw steun Albermotar!
het doet deugd eens een ruggesteuntje te krijgen,mij kan er ook niks ten laste gelegd worden..maar meneer doet wat hij wil!met 2 hoogeschoolde kids ist niet gemakkelijk om rond te komen, tis tellen en rekenen!maar mijn schatten van kids doen me verder leven! en kweet zeker dat ik ga vechten tot dat ik krijg waar ik recht op heb...
en tips zijn altijd welkom.....
tot later..

GRTZ :)

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

#13 , 20 jun 2008 10:37

Mijn ouders hebben reeds hun slag thuis !
Doordat zij eveneens betrokken waren in deze delicate zaak hebben ze als grootouders mijzelf en mijn ex gedagvaard om de kinderen ook te mogen zien (mede doordat mijn ex een vonnis naast zich neerlegde waardoor mijn omgangsrecht volledig werd verhinderd

De rechter sprak : "geven aan de grootouders het recht de kinderen na afspraken enz. ... 1 keer per maand te mogen in hun midden hebben. Dit van woensdagmiddag tot avond !

Volgens mij een kaakslag voor de overzijde die een schadevergoeding eiste (van een slordige 2500 Euro) op dit proces en geen omgangsrecht voor de grootouders. Blijkbaar was dit weer een circus rond deze zaak.
Maar gelukkig is de rechter daar niet op ingegaan.

Omdat deze info vers van de rol is plaatsteik dit item.
Zodra het vonnis in mijn bezit is kan ik de nodige artikels alsnog plaatsen op forum dit zonder vermelding van de persoonlijke info.

Het is duidelijk dat de rechter zwaar aan de zaak tilde en dat ook grootouders een omgangsrecht mogen hebben.
Het OM vond de zaak wel wat uit de lucht gegrepen gezien dit voor hem in zijn dertigjarige loopbaan de eerste keer was dat zoiets werd gepleit.
Hij gaf dan ook tegenpartij gelijk met de schade eis en vond een omgangsrecht niet nodig.

De rechter volgde niet en stelde wel een omgangsrecht in !

nu op naar 1 september

AM.

albertmotar
Topic Starter
Berichten: 129

#14 , 01 sep 2008 18:21

zaak verdaagd naar 15 september
vermoedelijke reden : nieuwe bezwarende elementen die aan het dossier zijn toegevoegd.(nog een klacht van weigering)

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#15 , 03 sep 2008 04:48

We leven met Uw kinderen en U mee AM
sterkte

RR

ps: welke rechtbank heeft deze situatie zo lang laten verderduren?

Terug naar “Echtscheiding”