Omgangsrecht grootouders

Lellebel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht grootouders

#1 , 25 jan 2019 13:17

Mijn kinderen van 14,12 en 11 moeten volgens de rechtbank 2 zondagen per maand en 2 keer een week tijdens de zomervakantie naar mijn ouders.
Helaas zien de kinderen dit niet zitten.

Zij zijn begin vorig jaar gehoord door de rechtbank. Op die moment kwamen zij nog regelmatig met hun papa bij mijn ouders. Er werd hen toen van alles ingefluisterd en kregen hiervoor ook altijd bedankjes (lees dure spullen). Bij dit verhoor hebben zij "toegegeven" dat ze hun grootouders wel eens missen en er graag naar toe gaan.

Op basis van deze verklaringen is dus een vonnis uitgesproken. Ondertussen zijn er allerlei zaken gebeurd waardoor de kinderen eigenlijk helemaal geen zin meer hebben om naar hun grootouders te gaan. Helaas heeft hun papa nu ook door hoe manipulatief, bemoeiend, eigenwijs,.... de grootouders zijn.

De kinderen smeken echt om niet te moeten gaan en zeker die 2 weken zomervakantie niet. Hierdoor zien ze zowel hun mama als hun papa een volledige maand niet. Tevens vinden zij een week ook veel te lang. De kinderen hebben een leeftijd waarop ze liever met vrienden en vriendinnen op stap gaan dan 1 week bij hun grootouders te moeten zitten.

Welke stappen kunnen er gedaan worden om het vonnis nietig te laten verklaren? Of in elk geval om deze omgangsregels te laten aanpassen aan de wensen van de kinderen: namelijk kunnen gaan wanneer ze zin hebben en voor hoe lang ze zelf willen.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding