Onderhoudsgeld kinderen

Nado280583
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld kinderen

#1 , 09 jan 2019 18:59

Beste,

Mijn 2 kinderen van 9 en 7 zijn bij mij gedomicilieerd en gaan om de 14 dagen naar hun papa.
Er werd 150€ onderhoudsgeld per kind vastgelegd, jaarlijks indexeerbaar.
Nu verwacht de papa dat er in elke vakantie kledij wordt meegegeven met de kinderen voor het verblijf daar. In het begin deed ik dat ook, tot het punt waarop de kledij niet meer of slechts gedeeltelijk terugkwam. Zo kreeg ik dan eens in de herfst kledij terug van de zomer die uiteraard te klein was.
De voorbije kerstvakantie kreeg hij een aantal kledingstukken mee met het idee dat hij deze ook kon wassen en dat er daar nog kleren zouden zijn (van mij)
Nu ontving ik een mail dat hij voor 225€ aan kledij moest gaan kopen omdat hij geen kledij krijgt en dat als hij er krijgt, dat deze te klein is. Dat laatste is absoluut niet waar!
Hij meldt dat hij dit in mindering brengt van het onderhoudsgeld van de kinderen dus 300€ min 225€.
Kan dit zomaar??
Zo kan het elke maand iets zijn...
Graag jullie advies
Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nevea2
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jan 2019 19:35

Van allimentatie/onderhoudsgeld voor de kinderen mag nooit iets afgetrokken worden, zei mijn advocaat. Mijn ex heeft hier ook eens mee gedreigd. Maar dat is normaal niet wettelijk en mag niet!

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 01 apr 2019 22:40

Inderdaad ... man moet in eigen kledij voorzien voor vakantie.
Achterhouden van alimentatie art 391 bis Strafwetboek is dus een correctioneel vervolgbaar feit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”