Onduidelijke vakantieregeling

Mimo
Topic Starter
Berichten: 26

Onduidelijke vakantieregeling

#1 , 05 jan 2019 14:56

Er zijn een paar zaken die niet duidelijk zijn voor de regeling voor de vakanties die de rechter heeft opgelegd.

bv., voor deze kerstvakantie kreeg ik de eerste week met als wissel op zaterdag.
Moest het geen vakantie zijn zou dit weekend voor mij zijn.
Ik vermoed dat dit weekend niet voor mij is omdat de vakantie in mijn weekend valt en de tweede week voor mijn ex is. Klopt dit?

Voor de zomervakantie geldt ook een week-week regeling met als wisseldag vrijdag.
De laatste vrijdag van de vakantie zou mijn week ingaan maar de vakantie eindigt op zondag 1 september (dus geen volledige week).
Mijn ex beweert dat ik mijn zoon dat weekend niet heb omdat het haar weekend is. Maar het is dan echter nog vakantie dus geldt in mijn ogen die weekendregeling pas terug op maandag.
Als mijn redenering klopt wanneer moet ik mijn zoon dan naar haar brengen? Zondag of maandagmorgen?
In het vonnis staat duidelijk wanneer de zomervakantie begint (de laatste vrijdag van school) maar er staat niet in wanneer ze eindigt.
Ik ga er vanuit dat die tot zondag 1 september loopt en dat ik mijn zoon dus de laatste drie dagen bij mij heb.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding