Beste,
Mijn ex en ik hebben tot nu toe in (redelijk) goede verstandhouding het hoederecht over onze zoontjes geregeld zonder officieel iets op papier te hebben (alles 50/50 - zowel financieel als in omgang met de kinderen).
De grote vakanties zijn opgedeeld in pakweg 4 gelijke blokken. Mijn ex kickt op veel en verre reizen naar plaatsen waar weinig mensen naartoe gaan en heeft van huize uit ook de middelen daarvoor.
In de praktijk komt het er tijdens de vakanties op neer dat ik 2 wrakken gedropt krijg die net uit het vliegtuig komen (verleden keer rechtstreeks van de luchthaven uit Zuid-Amerika) en die een hele week paraplu zijn (bedplassen, nachtwandelen, paniekaanvallen, ...). Mijn vorige (fiets)vakantie met hen heb ik moeten uitstellen omdat ze er echt niet toe in staat waren.
Ik heb haar gevraagd om dat (voorlopig) niet meer te doen omdat de kinderen (nu 11 en 13) daar teveel last van hebben en dit mijn vakanties met hen sterk beinvloedt maar dat heeft ze weggelachen; dat is haar probleem niet.
Ik kan/wil niet vermijden dat ze verre reizen maken, maar kan ik haar eventueel verplichten om wat bufferdagen te voorzien voor de kinderen terug naar mij komen? Nu moet ik echt vakantie opnemen om hen terug op plooi te laten komen... Ik heb haar dat al voorgesteld maar ze wil geen dagen "opofferen" die ze eventueel op vakantie kan doorbrengen. Haar volgende vakanties zijn al geboekt...