Terug vordering geld

Piet1966
Topic Starter

Terug vordering geld

#1 , 29 apr 2008 10:17

Sinds augustus vorig jaar ben ik getrouwd.
We zijn getrouwd met een huwelijkscontract, scheiding van goederen.
Voor we getrouwd zijn had mijn vrouw een huis gekocht dat volledig op haar naam staat.
Het huis heeft ze gekocht begin 2007.
De lening voor haar huis is redelijk hoog om alleen te dragen en daarom spring ik iedere maand financieel bij.
Het geld dat ik stort stort ik rechtstreeks op de rekening van haar lening.

Mijn vraag nu.
Ik kan wel bewijzen dat ik iedere maand Geld stort op haar rekening, maar stel nu dat we binnen 5of 10 jaar gaan scheiden kan ik dan een deel van dat geld of alles terugvorderen of ben ik dat allemaal kwijt.
Ik heb reeds een paar keer voorgesteld om iets op papier te zetten maar mijn vrouw wil niets op papier hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker47

#2 , 29 apr 2008 14:10

Je stort het geld best op haar rekening (en zij stort dan door voor de lening te betalen) met een speciale vermelding vb afbetaling lening huis + naam van je echtgenote. Als het huis op haar naam stond (slim gespeeld in het jaar dat julie gehuwd zijn toch) bij huwelijk en met contract scheiding van goederen kan je daar nooit iets van recht op hebben, ik meen zelfs indien zij komt te overlijden dat alles dan naar haar familie gaat! En jij hebt er dan veel in betaald.
Jou betalingen (rekeninguittreksels) bewaar je als bewijzen.

Nooit rechtstreeks rekeningen betalen tenzij er apart en uitdrukkelijk iets op papier staat; ga liever voor een gemeenschappelijke rekening waarop jullie beiden storten (ev. met vermelding hierboven om lening te betalen).

SAMEN iets op papier zetten is echt een teken van wederzijds VERTROUWEN, jij kan bij scheiding veel verliezen maar zij niets. Wees echter voorzichtig en steeds in jou geval. Zijn de bewijzen nooit nodig leef dan maar gelukkig samen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”