Terugeisen inhouding op vakantie geld en dertiende maand door ontslag voor scheiding

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

Terugeisen inhouding op vakantie geld en dertiende maand door ontslag voor scheiding

#1 , 20 dec 2018 11:48

Hallo,

Ik ben gescheiden begin dit jaar, waarbij alles verdeeld werd.

In de scheiding zat ook het geld dat ik ontvangen had in 2017 bij mijn vertrek bij mijn werkgever. Dit was een vrij aanzienlijk bedrag, rond de 6000 EURO.

Het 'probleem' is echter dat mijn huidige werkgever dit verwerkt heeft in het vakantiegeld van dit jaar, en nu ook weer in mijn dertiende maand waardoor ik bijna geen vakantiegeld heb gekregen en nu ook weer een lagere dertiende maand.

In retrospect had ik de teruggave van mijn vorige werkgever integraal moeten overschrijven naar mijn nieuwe werkgever zodat ik achteraf niet 'gestraft' zou worden. In dat geval had ze niet de helft gekregen van mijn 'toekomstig loon', wat nu wel het geval is.

Ik vraag mij af in hoeverre ik dit terug kan eisen van mijn ex, aangezien er eigenlijk geld verrekend is in de scheiding die betrekking had op inkomsten die pas na de scheiding vereffend worden.

We moeten nog terug krijgen van de belasting, we hebben in de EOT afgesproken om de belastingen 50/50 te verdelen, ik krijg echter wel 1300 EUR meer terug via de belastingen dan m'n ex (nog een effect trouwens van een te hoge inhouding op mijn loon door de werkgever) waarvan ik dus de helft aan haar moet geven. Kan ik een deel inhouden op basis van het feit dat de teruggave van mijn vorige werkgever bij mijn vertrek onterecht in de gemeenschappelijke goederen is opgenomen? Uiteindelijk kan het toch niet dat ik nu nog altijd minder loon krijg na de scheiding voor iets dat in de scheiding verdeeld werd??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2018 12:35

Wie heeft jullie verdeling geregeld bij de scheiding ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#3 , 20 dec 2018 13:05

Dit werd geregeld via een scheidingsconsulente, en vastgelegd in een EOT. Hierin werd afgesproken de rekeningen te verdelen tussen beide partijen.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2018 13:51

Op die verdeling kan u niet terugkomen. U hebt een overeenkomst getekend.

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#5 , 20 dec 2018 14:12

Kan ik geen correctie vragen voor de personenbelasting aanslagjaar 2017 (toen ik veranderde van werk) zodat ze daar meer inhouden en ik dan op aanslagjaar 2018 en 2019 meer terugkrijg?

Ik kan perfect aantonen trouwens dat ik geld gekregen heb van mijn vorige werkgever bij het vertrek, geld dat eigenlijk naar m'n volgende werkgever moest gaan. Hierna kan ik ook aantonen dat ik bijna alles weer heb mogen terugbetalen aan mijn huidige werkgever terwijl mijn ex wel al met de helft gaan lopen is... :?:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 dec 2018 14:43

U kan wel bewijzen hebben maar zoals scorpioen al schreef heb je deze verdeling getekend voor akkoord.
Je had toen al de berekeningen moeten maken, je had beter een goede advocaat gehad dan een scheidingsconsulent voor de verdeling te maken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Pieterjan1984
Topic Starter
Berichten: 130

#7 , 20 dec 2018 14:46

Dat begrijp ik, maar kan ik de belasting niet vragen dit aan te passen, los van de hele scheiding? Dan moeten ze pas volgend jaar mij terugbetalen wat toch ook in hun voordeel is, kunnen ze er langer interest op hebben...en ik kan het dan volledig op mij krijgen...eventueel in samenspraak met mijn werkgever die ook op de hoogte is van de hele scheiding.

Terug naar “Echtscheiding”