de nieuwe scheidingswet voorziet een maximum duur voor betaling van alimentatie gelijk aan het aantal jaren huwelijk.
mijn echtgenote en ik gaan uit mekaar na 21 jaar huwelijk. de beslissing is gemeenschappelijk. we zijn totaal van mekaar vervreemd en deelden de laatste 2 jaar zelfs geen kamer meer in onze woning.
mijn vrouw dringt nu aan op het verkrijgen van alimentatie gedurende 21 jaar. kan ik op mijn 45ste veroordeeld worden tot 21 jaar alimentatie?
men moet weten dat mijn echtgenote ongeveer 500.000 euro krijgt uit de verdeling van ons samen opgebouwd vermogen en een beroep uitoefent die haar vorig jaar ongeveer hetzelfde inkomen als mij heeft opgeleverd hetzij toch om en bij de 100.00 euro netto.
haar loon bestaat wel puur uit comissies en is dus van nature uit variabel.
daarom denkt ze dat dit loon niet in aanmerking kan worden genomen voor het bepalen van de alimentatie.
ik wil graag een akkoord met haar bereiken maar heb geen idee wat de grenzen zijn van haar rechten.
ik richt mij tot dit forum omdat wij in het buitenland wonen en dus niet direkt een beroep kunnen doen op een advokaat.
met dank