terugvorderen geld ex

frederik 17
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

terugvorderen geld ex

#1 , 18 dec 2018 17:27

Mijn ex en ik zijn recent uit elkaar gegaan, wij waren niet getrouwd. Woning werd verkocht, inboedel verdeeld. Verdeling geld dat overblijft na aftrek lening gebeurt bij notaris. We hebben akkoord ivm eigen inbreng in woning (mijn inbreng ca. 10000€, haar inbreng 30000-40000€). Van bedrag dat daarna nog overblijft vorder ik beperkte som terug voor oa bewonerskosten. Zij woonde nog periode in woning, ik betaalde maandelijks mee in oa helft hypothecaire lening & helft oa energiefactuur maar wens niet mee te betalen in andere gemaakte kosten. Deze werden betaald met gemeenschappelijke zichtrekening, vandaar terugvordering. Dit blijkt nu discussiepunt, waardoor zij plots ook met bedrag op de proppen komt dat zij terugvordert, gaat om kosten gemaakt van zichtrekening in begin van onze relatie. Plots weigert zij hier in tussen te komen & vordert zij deze ook terug, gaat om ca. 1000 €

Hebben uiteindelijk geen overeenkomst bereikt bij notaris. Daarna ben ik eens dieper gaan graven in rekeningafschriften met uitgaven laatste 5 jaar, in deze uitgaven zitten heel wat kosten waarin ik eveneens weiger in tussen te komen. Dit gaat oa om;

* nutteloze aankopen/biedingen via Internet
* abonnementen van haar die niet werden gebruikt / opgezegd
* aankopen via Visa kaart (op haar naam)
* maandelijkse aankopen grotendeels kleren voor haar & onze dochter, soms ten bedrage van wel 1000€/maand. Dit gaat niet om basiskledij, wel om talloze aankopen in groten getale. Bepaalde kledij werd zelfs nooit gedragen.

In totaal gaat dit om een bedrag van vele duizenden euros. Bestaat er een manier zodat ik hiervan gedeelte kan terugvorderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 18 dec 2018 17:31

Aangezien dat uitgaven zijn van het gezin dat jullie vormden zie ik niet veel kansen om te vorderen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

frederik 17
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 dec 2018 00:12

Dus als ik het goed begrijp kon zij zomaar ons gezinsbudget (waar ik grootste gedeelte in bijdroeg) door ramen en deuren gooien & ons in de schulden stoppen? Zonder dat er mogelijkheid bestaat om hier bedrag van terug te vorderen?

Reclame

Roosje987
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2018 10:27

Ja! Jullie leefden samen dus er mag vanuit gegaan worden dat u ook toezag op de uitgaven en akkoord was.
Volgende x aparte rekeningen houden zo dat u uw eigen geld beheert en dus geen schulden van een partner moet afbetalen.

frederik 17
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 dec 2018 10:53

Bedankt voor verduidelijking

Terug naar “Echtscheiding”