Ex wil dat ik teken voor huis maar ik krijg mijn spullen niet terug

Stefa1982
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex wil dat ik teken voor huis maar ik krijg mijn spullen niet terug

#1 , 15 dec 2018 11:23

Ik ben reeds 3 jaar gescheiden, nu hadden we een akkoord bij de notaris dat ik zou tekenen als ik alles van materiaal en meubels waar we onderling een akkoord over maakten. Maar ik vroeg om af te spreken mijn spullen te halen maar meneer wist altijd iets toen ging het niet want hij moest werken of hij was niet thuis. Toen we terug naar de notaris moesten zaten ze mij vierkant uit te lachen. Ik zei dat ik zekerheid wou want eens ik zou tekenen, zou ik niets meer van spullen terug zien. Ik tekende niet . Maar kreeg wel een datum om alles op te halen wat ik deed. Na controle bleek dat ik nog niet de helft terug kreeg en hij het servies van mijn overleden grootmoeder en nog andere spullen met veel emotionele waarde achter heeft gehouden. Hij beweert dat ik ze reeds kreeg dan dat ik moet kijken op mijn zolder dan dat hij ging kijken op zijn zolder en het laatste dat hij alles bij mijn moeder over de haag gooide.
De dingen die ik terug kreeg waren ofwel stuk , beschimmeld of was er op geurineerd. Ik weiger nog steeds te tekenen om dat we dit waren over een gekomen. Nu is hij heel de tijd aan het dreigen en mij aan het dwingen te tekenen. Hij gaat constant naar de politie om klacht in te dienen tegen mijn vriend wegens mondelinge bedreigingen. Maar het is wel hij die dreigt . Als wij klacht willen indienen worden we de deur gewezen want de inspecteurs hebben wel iets beter te doen dan daar een pv voor op te stellen en willen niet eens iets noteren. Elke keer sta ik met mijn rug tegen de muur. Ik ben die pesterijen meer dan moe . Hij laat eveneens openlijk op sociale media blijken dat ik niet voor de kinderen kan zorgen terwijl hij vrachtwagen chauffeur is en elke dag om 6 u vertrekt en de kinderen van dan alleen hun plan moeten trekken en alleen naar school gaan , als hij later moet beginnen brengt hij ze met zijn vrachtwagen . Wat ten eerste ook niet mag want je moet adr hebben om mee te rijden ook .
Ik ben ten einde raad. Wat kan ik doen om mijn spullen terug te krijgen en aan te tonen dat ik meer tijd heb voor de kinderen en er beter kan voor zorgen?

Want dit is een van de zovele dingen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 dec 2018 09:46

Even geprobeerd te structureren:
1 Ophalen roerende goederen: u had, met behulp van een inventaris, op het moment van ophaling alles moeten controleren. U staat nu - vrees ik - niet echt sterk om opeens te zeggen dat je spullen mist. Ik vermoed dat het akkoord wel zal omhelsen dat er na een bepaalde datum geen vorderingen meer zijn ten opzichte van elkaar, en dat die datum ondertussen in het verleden ligt. Niet makkelijk, maar kijk daar voorbij, en laat dat je niet opjutten om de rest van jouw leven te vergallen. Anderzijds kan hij jou niet dwingen te tekenen, tenzij dat ergens zo schriftelijk werd overeen gekomen (en dan nog...)
2 Klacht indienen: ik begrijp niet dat je geen klacht kan indienen. Elke burger heeft het recht om klacht in te dienen als hij zich bedreigd voelt (in welke maten dan ook) en elke politie-ambtenaar heeft de plicht om die klacht te noteren (niet ze als ontvankelijk te zien!). Als je er bij jouw lokale politie niet in slaagt: ga naar het dichtsbijzijnde volgende politiekantoor tot je jouw klacht hebt laten noteren. Hou er wel rekening mee dat die zaken door het parket meestal geseponeerd worden.... (de logge administratie zorgt daar wel voor...)
3 Omgang met kinderen: ik vermoed dat jullie een week-weekregeling hebben? Hoe de papa met de kinderen omgaat in zijn tijd is eigenlijk niet jouw zaak (dat klinkt cru, maar is echt zo). Tenzij hij een bedreiging vormt voor hun welzijn, kan je daar niets mee doen en moet je dat loslaten. Een rechter (zelfs een advocaat) gaat geen zaak aannemen omdat je "het gevoel" hebt dat het niet goed zit. De kinderen hun tijd met papa ontnemen kan nog véél erger zijn. Als je voelt dat het verkeerd loopt: pols even bij het CLB of CAW die jou verder op weg kunnen helpen.

Algemeen, opnieuw: laat je niet opjutten. Dat is niet makkelijk, maar vaak is tijd en rust het enige die helpt om elk het leven terug op te laten nemen. En vroeg of laat volgt er misschien zelfs een stukje constructiviteit.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”