Vriend des huizes

Koekske
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Vriend des huizes

#1 , 14 dec 2018 12:03

De vriend des huizes (ex collega van mijn ex-vrouw) stuurt mij opeens, na 1,5 jaar een sms ‘wanneer ga je mij terugbetalen’

Ik vraag waarover dit gaat ‘hij stuurt, tuinhuis, Ramen deuren, tax van auto enz’

Ik kom dus uit de lucht gevallen, Ik ken hem via mijn ex, hij neemt de rol over van grootvader voor de kinderen, hij zit dagelijks bij mijn ex, brengt de kids naar school, heeft zelf geld geleend om HAAR schulden af te lossen. Kortom nu ik gescheiden ben van haar betaald hij zo goed als alles voor haar.
Op zich al een rare Situatie. Hij doet wat zij vraagt, zo is het altijd al geweest.

Nu eist hij dus geld van mij, via sms, ik zou niet weten waarvoor, stuurt mij ook niets anders dan ‘geld of rechtbank., dit zonder iets voor te leggen. Ik reageer ‘wat jij mijn ex allemaal gegeven hebt is uit jouw eigen vrije wil’. Hij blijft dreigen met rechtbank.
Ik ben nergens mee akkoord gegaan, heb geen verklaringen of wat dan ook getekend.

Mijn vraag is, kan iemand zomaar geld van je eisen? Want ik veronderstel dat hij dat doet in naam van mijn ex, en dat zij wel verklaringen op papier zal zetten over wat ZIJ gekregen heeft van hem en dat nu verhalen op mij.

Het huis is verkocht in Jul, beide schuld aan overgehouden, en alles is afgehandeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 14 dec 2018 12:07

Antwoord maar "rechtbank", zonder enig bewijs kan hij niets doen.

Koekske
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 dec 2018 12:23

Het enigste wat ik mij kan bedenken is dat mijn ex en hij nu samen zitten, en dat zij verklaringen op papier zet dat wij, tijdens ons huwelijk, geld hebben gekregen van hem.
Geld dat zij hem gevraagd heeft. Er waren tijden dat ik maanden in het buitenland zat, ik heb geen idee wat daar allemaal gebeurde..
Ik heb in ieder geval niets gevraagd of getekend. Ik krijg deze voormiddag een paar smsen met .dit is geen spelletje, ik zie je in de rechtbank’..
Zomaar, opeens.. Heb ook nooit ruzie gehad met die man.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”