Man wil schulden ontvluchten

LauraD
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Man wil schulden ontvluchten

#1 , 07 dec 2018 00:21

Hallo!

Even wat informatie: Ik wil van mijn man scheiden, de scheiding is nog niet aangevraagd. Ik heb sinds 1 september een huurcontract ergens anders en woon sinds 14 september volledig alleen. Hij heeft een nieuwe vriendin dus nu wil hij ook scheiden.

Gisteren vertelde hij dat hij alle schulden op zich wil nemen (behalve 2 schulden van mij). Hij gaat een papier opmaken waarin staat dat als ik de scheiding betaal (EOT van het internet) en 2 persoonlijke schulden, hij alle gezamelijke schulden op zich wil nemen. Daarna zei hij dat hij naar Schotland zou verhuizen, want zijn vriendin woont daar, en van naam zou veranderen zodat de schuldeisers hem niet zouden vinden maar dat ze ook niet bij mij terecht kunnen. Ik denk niet dat het zo werkt. Natuurlijk gaan de schuldeisers alsnog naar mij komen dus hoe kan ik mezelf daarvan beschermen? Stel dat hij verdwijnt (ongeacht of hij alle schulden op zich neemt) kunnen ze dan alle schuld bij mij halen? Of moet ik sowieso altijd maar maximaal de helft betalen? Kan hij zomaar verdwijnen?
Is het slim om dat contract te tekenen dat hij alle schuld op zich neemt en ineens ook de papieren van de scheiding afhandelen?

Vriendelijke groet!

LauraD

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 dec 2018 09:16

Onder welke vorm zijn jullie samen? Gehuwd, samengesteld gezin, gewoon samenwonend,...
Zonder die gegevens kan er niet deftig geantwoord worden

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 07 dec 2018 09:25

Vraag is ook : over welke schulden heeft u het? Als het gaat om kredieten bent u beiden hoofdelijk en ondeelbaar aansprakelijk. Wat u onderling op papier zet, daar hebben uw schuldeisers niets mee te maken. Die zullen dus inderdaad het geld halen waar ze het makkelijkst vinden. Het is dan aan u om op basis van uw onderlinge overeenkomst met uw ex, dat terug te vorderen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

LauraD
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2018 12:33

We zijn gehuwd...

LeenW
Berichten: 12813

#5 , 07 dec 2018 12:53

Dat papier tekenen kan betekenen dat u zichzelf medeplichtig maakt aan een misdrijf als uw man op frauduleuze wijze de schuldeisers wil ontlopen. Ik denk dat de overige vragen dan niet echt belangrijk meer zijn.

Terug naar “Echtscheiding”