uur/km vergoeding ex-partner

DHU
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uur/km vergoeding ex-partner

#1 , 29 nov 2018 15:10

Beste,
Ik heb exclusief ouderschapsrecht sedert geboorte kind. Vader nooit naar omgekeken maar betaalt (gelukkig) wel allimentatie van 100€. Ondertussen heeft hij nog 2 jonge kinderen bij zijn nieuwe vrouw.
Ons kind heeft nood aan logopedie, orthodontie, psycholoog. Voor die afspraken moet ik vaak vrijnemen en de wagen gebruiken.
Vader heeft nog geen bijdrage betaald in deze kosten dus prioriteit is om zijn deel ervan terugbetaald te krijgen.
Mààr, ik vroeg me af of ik voor de tijd dat ik vrijneem/wacht, rijd van&naar afspraken een vergoeding kan aanrekenen?
Uiteraard doe ik alles in het belang van ons kind maar het is toch makkelijk van vader's kant uit.

Alvast dank voor jullie feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2018 11:47

Je kan dit vragen (rechtstreeks aan uw ex, of via de familierechtbank), maar ik denk dat niemand hier de situatie goed genoeg kent om u te zeggen hoeveel kans u maakt om deze onkosten toegewezen te krijgen van de rechter (in het geval uw ex hier niet spontaan wenst in tussen te komen). Naar mijn mening is de kans behoorlijk groot dat uw ex hier toch voor een stuk zal in moeten tussen komen, maar ik ben geen rechter...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”