Ex weigert communicatie binnen co-ouderschap

Hopeloosje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ex weigert communicatie binnen co-ouderschap

#1 , 26 nov 2018 13:44

Ex en ik zijn al zo'n 10 jaar uit elkaar en hebben altijd redelijk goed kunnen overleggen over de kinderen. In overleg met een mediator is indertijd een ouderschapsplan opgesteld en een convenant, dat notarieel bekrachtigd is.
Sinds hij samenwoont met nieuwe vrouw en de woonafstand tussen ons vergroot is, wordt de communicatie steeds nijpender. Ruzies werden ook steeds vervelender.
Sinds kort heeft hij besloten niet meer met mij te willen communiceren. Hij heeft mij geblokkeerd op Whatsapp, telefoon en mail.
Communicatie dienst volgens hem via de kinderen (14 en 17) te verlopen.
Hij wil nu ook geen rooster meer maken over waar de kinderen wanneer zijn en verklaart dat hij zich niet meer aan het convenant gaat houden. De kinderen moeten zelf maar kiezen waar ze wanneer willen zijn volgens hem.
De kinderen hebben hier heel veel last van, ze zitten er middenin en geven aan dat we het samen maar uit moeten zoeken.
De situatie is erg vervelend. Wat kan ik hieraan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 26 nov 2018 17:41

laat uw ex weten dat hij zich best informeert bij een objectieve juridisch deskundige zodat hij geen fouten maakt tegen de ouderlijke rechten/plichten (en die gesanctionneerd kunnen worden)
Hier alvast enkele feitjes: communicatie MOET tussen de ouders verlopen: de kinderen zijn minderjarig en dus nog niet bekwaam om beslissingen te nemen of belangrijke boodschappen (in hun opvoedkundig belang) af te stemmen op elkaar en door te spelen. Communicatie verloopt in ieders belang best per mail, zodat er geen misverstanden kunnen bestaan. Voor minderjarigen moet een notarieel bekrachtigd ouderschapsconvenant zeker gevolgd worden, anders is de volgende stap een gerechtelijk vonnis dat mogelijk nog minder aangename voorwaarden heeft voor hem als ouder.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”