Plotse vraag tot bilocatie

Lorie110406
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Plotse vraag tot bilocatie

#1 , 25 nov 2018 22:13

Hallo,
Ex en ik zijn sedert 4 jaar uit elkaar. Ex is met zijn nieuwe vriendin op 97km van onze gezinswoning gaan wonen. We hebben een dochter van 8 jaar. Ik ben in hetzelfde dorp gebleven en woon op 500m van de school. Ik woon op 10' van mijn werk en mijn werkuren zijn volledig aangepast aan de schooluren, elke dag sta ik om 16u aan de schoolpoort en op woensdagnamiddag ben ik thuis. Kortom de ideale situatie mbt dochter.
Sedert 2 jaar heb ik een nieuwe vriend die recentelijk bij mij is komen inwonen. Ex (die narcistische trekken heeft) kan hier moeilijk mee om en reageert hier zeer jaloers op, hij dreigt nu met bilocatie.
Moet ik mij zorgen maken of zal de rechter dit sowieso niet goedkeuren owv de afstand van bijna 100km?
Ik zie niet in hoe dit praktisch haalbaar zou zijn. Een school tussenbeide is met de spits inbegrepen ook minimum 45' enkele rit. Ik moet om 8u op mijn werk zijn dus dat zou willen zeggen dat ik 's morgens om 6u30 moet vertrekken om mijn dochter naar school te brengen.
Onze dochter in dezelfde school laten zou ook geen optie zijn want in de weken dat ze bij haar papa zou zijn zou ze 's morgens 1,5u in de auto moeten zitten en 's avonds ook. Bovendien is dit niet te regelen met het werk van mijn ex.
Nu zitten we in een luxe positie, ik breng mijn dochter om 7u45 naar de opvang en om 16u sta ik aan de schoolpoort.
Ik hoop dat een rechter dit ook allemaal in acht neemt?!
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2018 07:28

Ik denk niet dat dat ga gebeuren hoor. Zeker als het kind zou moeten veranderen van school.

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2018 11:51

Een rechter kijkt naar het belang van de kinderen. Als uw ex naar de rechter stapt zal die dus bekijken hoe een verdeling tussen moeder en vader kan zonder dat de kinderen daar de dupe van zijn. Meestal komt dat neer op: geen wijziging van school, stabiele omgeving bij beide ouders,...
Het is dan ook meestal aan de ouders om daar met oplossing te komen om die stabiele omgeving te behouden. Als één van de ouders beslist om 100km verder te gaan wonen, dan draait die daar ook voor op. Een kind van 8 jaar weghalen uit bestaande school zou me sterk lijken. Is al te diep geworteld in school om nog te wijzigen.

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 nov 2018 15:10

Er kan natuurlijk ook altijd een alternatieve regeling worden uitgewerkt. 12/2 en de helft van de schoolvakanties bijvoorbeeld. Natuurlijk blijft dit gissen en zal het een en ander wel afhangen van uw volledig verhaal.

Terug naar “Echtscheiding”