Verhuis

Ietieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhuis

#1 , 19 nov 2018 19:27

Wat kan ik doen?
Ik en mijn man verhuizen binnenkort naar een andere gemeente. Mijn zoon uit een eerste relatie is nu in co-ouderschap. Hij gaat hier naar school en zijn vader woont ook kortbij. De plaats waar wij naartoe verhuizen is toch wel een 75 km hier vandaan. Mijn zoon zou hier niet naar school kunnen blijven gaan omdat de afstand moeilijk te overbruggen is. We hebben hem twee voorstellen gedaan: ofwel een school in het midden kiezen, tussen moeder en vader, ofwel een school bij mama. Hij wil geen één van de twee. Hij wil blijven waar hij nu is. Het probleem echter is: de vader is zelf maar tot zijn 16 naar school geweest, heeft zelfstandig gewerkt, en leeft momenteel meer dan 20 jaar van een uitkering van het ziekenfonds. Wat wil zeggen dat hij mijn zoon de schoolse vaardigheden, de waarden die daarmee te maken hebben niet kan aanleren. Ook andere waarden stemmen niet overeen met de mijne. Ik maak mij zorgen over de toekomst van mijn zoon. Ik werk als leerkracht, wat dus voor mij als een extra trigger werkt. Ik vind deze situatie zeer stresserend. Wat kan ik in deze situatie doen om ervoor te zorgen dat mijn zoon toch alle goede zorgen krijgt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 19 nov 2018 19:37

Als uw zoon minderjarig is heeft hij niets te willen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Ietieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 nov 2018 20:03

Hij is nu 14 jaar. Dus minderjarig!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”