Advocaat

Koekske
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Advocaat

#1 , 19 nov 2018 11:25

Een vraagje..

Wij zijn gescheiden met EOT opgesteld door advocate.

Nu krijg ik een schrijven van dezelfde advocaat, ingeschakeld door mijn ex om een overzicht te geven van facturen ivm de kinderen en over te gaan tot betaling. EOT is door advocaat opgemaakt en daar staat in dat er eerst rekening moet gehouden worden met schoolpremie en studietoelages.
Nu zou ik alles, zonder afgehouden premies, moeten storten op rekening van advocaat.

Ik heb ergens gelezen dat de advocate die onze EOT heeft opgesteld nu niet voor dezelfde partijen mag ingezet worden, niet door mezelf maar ook niet door mijn ex.

Ondanks aangetekend schrijven naar ex ivm schoolfacturen en vraag om alles via mail te doen met de juiste bewijsstukken en overzicht van premies, zoals vermeld in EOT, krijg ik geen reactie.

Ook mail naar advocaat, met dezelfde uitleg, geen reactie.

Dus ik verwacht mij opnieuw aan een brief van dezelfde advocaat.

Hoe reageer ik daar dan het beste op? Ik heb geen zin om een oorlog te starten via advocaten voor iets wat in EOT duidelijk beschreven staat.

Gr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
SaskiaLee
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 nov 2018 13:40

Voor zover ik weet, is het inderdaad zo dat eerst schoolpremie en schooltoelage dienen aangewend te worden, alvorens geld (voor school) te kunnen terugeisen van de andere ouder. Waarvoor dienen die premie en toelage anders?
Als de EOT duidelijk stelt dat bewijsstukken moeten geleverd worden, dan is (voor zover ik weet) de betalingseis pas geldig vanaf dat u alle nodige en correcte bewijsstukken heeft ontvangen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”