Iraanse ex laten uitschrijven

AYS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Iraanse ex laten uitschrijven

#1 , 18 nov 2018 13:37

Hallo,

Ik ben sinds midden 2017 een jaar samen geweest met een Iraanse vrouw, maar deze relatie is 6 maanden geleden tot een einde gekomen. Zij verblijft hier inmiddels 7 jaar, waarvan 5 jaar als student en ondertussen 2 jaar ingeschreven bij mij. Vorig jaar hebben we een aanvraag tot feitelijk samenwonen ingediend en we zijn na 6 maanden samen gaan samenwonen, mede omdat haar visum zou vervallen. Dit samenwonen ging vreselijk. Ze lijdt aan borderline personality disorder (wat ik via haar beste vriendin te weten ben gekomen) waardoor elke dag een dag van agressieve ruzie, manipulatie en denigreren tot in de middernachtelijke uren was, inclusief rondvliegende objecten richting mijn hoofd. Eveneens heeft ze een zelfmoordpoging ondernomen nadat ik had aangegeven dat ik een einde aan de relatie wou maken. Daarbij heeft ze me daarna ook dag en nacht enorm gestalkt en heeft geprobeerd om 's avonds laat in mijn appartement in te breken door mijn terras te beklimmen. Ik ben er toen een beetje aan onderdoor gegaan. Ook was de eerste aanvraag tot feitelijk samenwonen in juni afgekeurd. Ik heb haar 6 maanden extra de tijd gegeven om een oplossing voor haar situatie te vinden door in te stemmen met een tweede aanvraag van dezelfde procedure en haar nog bij mij op het adres ingeschreven te laten staan. Ze is daarna hysterisch door haar beste vriendin bij mij thuis opgehaald en sinds 5 maanden woont ze bij haar beste vriendin.

Ik wil ook even vermelden dat ze voor duizenden euro's in schuld staat bij vrienden en haar ex omdat ze van iedereen geld heeft geleend. Daarbij moet ook vermeld worden dat ze aan haar ex was uitgehuwelijkt en van hem weg is gevlucht met de bruidsschat (vandaar de schuld) zodra ze in België aankwamen aangezien ze lesbisch is. Hierna is ze door haar ouders onderhouden geweest, maar die zijn vorig jaar gestopt met haar te subsidiëren om haar zo te dwingen terug naar Iran te gaan. Ze wil niet dat haar familie te weten komt dat ze holebi is. Ook al is het tussen haar en mij faliekant misgelopen, ik zie natuurlijk hoe miserabel haar situatie is en ik wens haar enkel het beste toe, maar niet ten koste van mezelf.

Nu beëindigt de wachttijd voor de 2de aanvraag van feitelijk samenwonen eind december. Of het nu een "ja" of een "nee" is, maakt niet uit. Voor mij is dat ook waar alle banden worden verbroken tussen haar en mij. Ondertussen stuurt ze me mails met de vraag om haar nog eens bij mij ingeschreven te houden 6 maanden in geval van een "nee", 3 jaar in geval van een "ja". Uiteraard zie ik dit niet zitten. Haar labiele persoonlijkheid in het achterhoofd houdend voel ik het wat warm worden onder mijn voeten en wil eigenlijk zo snel mogelijk van deze situatie af. Een aantal zaken die dan dus geregeld moeten worden:

1) Uitschrijven van haar uit mijn appartement (contract staat op mijn naam) zodat eventuele schuldeisers niet mijn inboedel komen opeisen en mij voor de rest verantwoordelijk stellen voor haar schulden. Welke procedures doorloop ik best zonder dat dit een jaar aansleept? Wat als ik zelf verhuis en zij nog steeds op dat adres ingeschreven staat; ben ik dan uit de gevarenzone?

2) Hoe pas ik de status van wachttijd voor feitelijk samenwonen aan? Ik wil hoe dan ook op geen enkele manier verantwoordelijk gesteld worden voor enige moeilijkheden die ze zou veroorzaken.

3) Kan ik in de problemen geraken in geval ze me zou willen chanteren door naar de overheid te stappen en te zeggen dat wij eigenlijk al uit elkaar waren tijdens de wachttijd voor feitelijk samenwonen?

4) Verzekeringen aanpassen. Hoe gaat dit in z'n werk? Kan ik dat doen?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 18 nov 2018 14:15

Om te beginnen laat je door de wijkagent vaststellen dat je ex-vriendin niet meer bij jou woont. Dan kan de procedure uitschrijving van domicilie starten. Laat ook zelf weten dat ze sinds 5 maanden bij een vriendin verblijft. Dat kan niet tegen jou gebruikt worden omdat zij uit jullie woning getrokken is en men objectief gezien niet kan oordelen of dit definief was of dat dit een tijdelijk verblijf was bij die vriendin. Als je nu aangeeft dat u veronderstelt dat dit nu definitief is, krijg je daar geen problemen mee.
Ik zou tevens aangeven dat de domicilie op jouw adres door haar mogelijk gebruikt werd om de verblijfsvergunning te behouden. Ik vermoed dat de procedure tot uitschrijving zeer snel zal verlopen dan. Mijns insziens wordt de procedure "feitelijk samenwonen" dan ook vanzelf gestopt als men verneemt dat ze niet meer op uw adres gedomicileerd is.

Wat bedoel je met verzekeringen? Je bent gezien jullie niet gehuwd zijn niet mede verantwoordelijk voor haar verzekeringen?

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 nov 2018 15:27

Haar laten uitschrijven door de wijkagent.
Het feit dat haar naam niet voorkomt op de huurovereenkomst zal een deurwaarder niet beletten uw inboedel op te schrijven en te verkopen, als zij daar gedomicilieerd is. Dus zo snel als mogelijk laten uitschrijven.

Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 18 nov 2018 18:05

Opgepast ...weer een verhaal met reuk ...naam begint met T .

AYS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2018 21:08

Bedankt voor de reacties!

@eylis: Als je in de wachtperiode van feitelijk samenwonen met een immigrant zit staat de immigrant volledig ten laste opgeschreven bij de EU-inwoner. Zodoende is ze dus opgenomen in mijn verzekeringen.

@mava105: Dankjewel! Dat had ik inderdaad al half vernomen van een vriendin van me. Goed om hier nog een tweede bevestiging van te lezen.

@willyboy: Hoe bedoel je, een verhaal met reuk?

willyboy
Berichten: 897

#6 , 19 nov 2018 12:08

Wachtperiode voor feitelijk samenwonen en in orde zijn met alle verzekeringen . Dit is de oplossing van onze Theo .

Terug naar “Echtscheiding”