Alimentatie, verandering verblijfsregeling

Suzieke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie, verandering verblijfsregeling

#1 , 18 nov 2018 11:48

Beste,

Situatie: gescheiden in 2009 met onderling overeenkomst co ouderschap over 2 zonen, die inmiddels 13 en 14 jaar zijn. Kindergeld en al de uitgaven worden verdeeld. De kinderen zijn bij de moeder gedomicilieerd en we nemen elk 1 kind ten laste.

Sinds september woont grotendeels de oudste zoon bij mij in, met mondeling overleg en toestemming van de vader. Om de 14 dagen gaat hij een weekend naar zijn vader + verdeling vakantie. Met de jongste gaat de co-ouderschap gewoon door...

Op vraag van de vader wilt hij de verblijfsregeling van co-ouderschap behouden en niet wijzigen ( de oudste). Maw niet op papier!

1. Mag dit zomaar? Zijn wij verplicht dit aan te geven?
2. Is het nadelig voor de moeder?

We hebben onderling afgesproken dat ik het gedeelte van zijn kindergeld ( de oudste) volledig mag behouden. Vader heeft een rekening geopend voor hem, dat hij 100euro stort voor kleding. Ik krijg geen recht op volmacht. Wat lastig is ... gemoederen te bedaren.
De andere uitgaven blijven doorgaan, volgens het contract 'co-ouderschap'.

Ten slotte, hoe denken jullie over 1 kind ten laste? Ik verdeel altijd alles netjes, jammer genoeg betaal ik er een mooie prijs voor bij de belastingen.


Nu ik wil iets niet kwaad opwakkeren, maar mijn gevoel zegt, dat dit niet klopt.
Kunnen jullie wat raad en tips kwijt?
Bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2018 11:35

Ik zou dit asap laten vastleggen door de rechtbank. Neem een advocaat.

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2018 11:44

Opgepast! Als je naar de rechtbank stapt, kan het één en ander een staartje krijgen. Als vader merkt dat het nadelig voor hem zou uitkomen, dan kan hij blijven staan op co-ouderschap.
Als jullie een perfect aanvaardbare onderlinge regeling hebben gevonden omtrent verblijf en financiën, dan zou ik het zo laten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”