Met kind naar NL na scheiding

Kiekeboe__
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Met kind naar NL na scheiding

#1 , 17 nov 2018 19:23

Hallo,

Ik zit al een tijdje te denken aan een scheiding met mijn partner.. het loopt niet meer goed, en ik merk dat het echt uit de hand begint te lopen.. mijn dochter is 16 maanden oud.

Ik wil wel mijn rechten en plichten kennen, voor ik zoeen stap neem. Mijn dochter is namelijk het belangrijkste wat ik heb.

Ik ben 5 jaar geleden verhuisd naar België voor mijn man.. na 5 jaar is ons huwelijk zo goed als dood en is er niks meer of minder over dan ruzie en bitterheid.. dit is niet gezond voor mij, of voor mijn kind.

Als ik ga scheiden zou ik graag terug naar NL verhuizen... ik heb mijn ouders daar wonen, mijn familie, vrienden. Heel mijn leven is daar... buiten mijn man om ken ik niemand hier in belgie, dus dat zou voor mij niets betekenen.

Ik zou mijn kind nooit weg willen halen bij haar vader. Dat is mijn bedoeling niet, maar ik weet niet of ik dit zomaar kan met mijn kind? Naar NL verhuizen...

Ik weet niet hoe hij zou reageren op een regeling van 12-2... aangezien dit voor mij ideaal zou zijn. Om de 14 dagen een weekend bij de papa logeren.

Mocht hij niet akkoord gaan, zou een rechter dan kunnen beslissen om mijn kind volledig af te nemen? Want dan blijf ik liever in de ellendige situatie waar ik nu in zit, dan mijn kind te moeten missen.

Ik heb hier ook geen werk, omdat wij toen hadden besloten dat ik voor mijn dochter zou zorgen.

Mijn diploma is Nederlands en in zou rap weer terug in nederland aan het werk kunnen, en mijn leven terug opbouwen. Heb daar nog mijn oude job bij de gemeente, die mij altijd terug zouden willen...


Ik hoor het graag

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 17 nov 2018 19:43

U heeft deze identieke vraag al gesteld in uw vorige thread. Dat wordt heel verwarrend voor posters om te kunnen antwoorden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”