Notariskosten/beschrijf woonst terug betalen?

leeuwtje26
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Notariskosten/beschrijf woonst terug betalen?

#1 , 15 nov 2018 15:40

Een aantal maanden geleden hebben mijn (ex)man en ik besloten om te scheiden. Wij zijn 3 jaar geleden getrouwd geweest en wij hebben 4 jaar geleden een huis gekocht samen.

De ouders van mijn (ex)man hebben toen de notariskosten betaald. Zij hebben het geld van hun rekening overgemaakt naar het rekening van de notaris.
Ook hebben zij het beschrijf van de woonst betaald. Dat bedrag hebben zij van hun rekening naar mijn (ex)man zijn rekening gestort, en hij dan weer naar de bank.

Nu willen mij (ex)man zijn ouders dat mijn (ex)man en ik (elk de helft natuurlijk) het bedrag terug betalen.
Er is nooit iets van op papier gezet dat wij dat bedrag zouden moeten terug betalen, en nu is mijn vraag moet ik dat bedrag terug betalen en wat gebeurd er als ik dat bedrag niet terug betaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 16 nov 2018 19:53

Uw vermogen heeft zich verrijkt met gelden van uw schoonouders. In het kader van een echtscheiding is het logisch dat u dat ontvangen voordeel terug betaalt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”