gebruik kindergeld

aalcanta
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gebruik kindergeld

#1 , 13 nov 2018 11:04

Ik ben sinds 2006 gescheiden , en 'we' hebben de 2 kinderen opgevoed in een co-oudersituatie met de regeling dat alle kosten gerelateerd aan de kinderen ivm school/sport van het kindergeld zouden worden betaald.
Sinds september 2015 woont mijn dochter(nu 21j) full time bij mij, ze zit zogezegd op kot (we hebben dit zo verwoord om het voor hem minder pijnlijk te maken) en sinds september 2018 woont ook mijn 19-jarige zoon bij mij. Gezien de situatie nu volledig is veranderd en er gewoon geen sprake meer is van co-ouderschap voel ik me niet geroepen om me te houden aan de toen gemaakte afspraken. Ik heb wel aan mijn ex gevraagd om maandelijks 170 euro te storten (70 euro zakgeld + 100 euro) om de bijkomende kosten te dekken die nu gemaakt worden. Ook heb ik op geen enkel moment gevraagd om anderen kosten (inschrijvingsgeld/dokterskosten etc) te helpen dragen
Nu wenst hij terug inzage in het gebruik van het kindergeld waar ik volledig niet in kan vinden.
Ben ik correct in mijn redenering?

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Angelica

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2018 11:50

Sinds september 2015 woont mijn dochter(nu 21j) full time bij mij, ze zit zogezegd op kot (we hebben dit zo verwoord om het voor hem minder pijnlijk te maken)
Hoe bedoel je dit? Lieg je tegen uw ex over het op kot zitten van uw dochter? :shock:
voel ik me niet geroepen om me te houden aan de toen gemaakte afspraken.
Een afspraak werkt in twee richtingen. Als je je niet meer in die afspraak kan vinden, moet je met de andere partij kijken of je deze afspraken kan wijzigen. Zomaar éénzijdig u niet aan de afspraak houden, is "not done". In zo'n geval moet je niet verwonderd zijn dat de andere partij zich ook totaal niet meer aan de afspraak houdt.
Ik heb wel aan mijn ex gevraagd om maandelijks 170 euro te storten (70 euro zakgeld + 100 euro) om de bijkomende kosten te dekken die nu gemaakt worden. Ook heb ik op geen enkel moment gevraagd om anderen kosten (inschrijvingsgeld/dokterskosten etc) te helpen dragen. Nu wenst hij terug inzage in het gebruik van het kindergeld waar ik volledig niet in kan vinden.
Waarom kan je je daar niet in vinden? Als je geld wenst van uw ex, kan ik me voorstellen dat hij ook graag weet waar dit voor gebruikt wordt, en waarvoor het kindergeld gebruikt wordt. Je kan deze inzage weigeren, maar dan zou uw ex ook wel eens kunnen weigeren om financiëel bij te dragen.

Ik ga er in het bovenstaande van uit dat jullie een onderlinge afspraak hebben / hadden, en dat er niets door de rechtbank opgelegd was. Als er een vonnis is van de rechtbank, moeten alle partijen zich daar sowieso aan houden, uiteraard.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”