Brief advocaat

Koekske
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Brief advocaat

#1 , 04 nov 2018 16:59

Hoi

Vraagje,

Ik ben officieel gescheiden en heb 4 kinderen, de oudste heb ik geadopteerd en heb ik amper contact mee.. Leeftijd kinderen, 20-12-10-8 jaar.

Officieel gescheiden maart 2018 met EOT

Regeling, om de 14 dagen heb ik de 3 jongste kinderen 1 weekend.

Ex is op medisch pensioen en krijgt verhoogd kindergeld en verhoogde uitkering

Ik woon bij mijn vriendin, in haar eigendom.

Ik kreeg deze week een brief van haar advocaat dat ik de schoolkosten niet betaal.
In deze brief zaten 3 facturen, 1 bestelbon, en een copy van een ticket van een betaling met bankcontact.
Ik moet €772 betalen, helft van schoolrekeningen.
Ik heb tot op heden nog niet eens facturen gekregen, en ook is er in die hele berekening geen rekening gehouden met schoolpremies en studietoelage.
In EOT staat dat zij dat eerst in rekening moet brengen en dat ze facturen moet laten zien.

Ze beweerd ook dat ik geen geschikte woning bezit en dus geen recht heb om de kinderen bij mij te hebben.

Ik heb geen zin om ook met een advocaat te beginnen want dit is een spelletje zonder einde.
Ik heb smsen waar ik achter facturen vraag en ook van haar waar ze vraagt om dingen te betalen, en dan heb ik ook gewoon steeds betaald. Ik heb haar herhaaldelijk gevraagd achter een e-mailadres om facturen via mail te versturen, tot op heden niets ontvangen. Ze zegt ‘jaja’ en stapt nu naar advocaat, en we zijn nog maar twee maand ver in het schooljaar.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 04 nov 2018 19:00

Gezien u gescheiden bent met een duidelijk omschreven EOT, gelden alle daarin opgesomde adspraken. Meldt de andere ouder per AS dus het volgende: Dat u zich houdt aan de afspraken aan het EOT en dat u wenst dat zij dit ook doet, zoals bijvoorbeeld de inzage in facturen en de afrekening vooraf van schoolpremies en studietoelage. Meld haar dat ze zich best informeert over het verplichte overleg vooraf met betrekking tot biezondere kosten waar grote prijsverschillen in bestaan. Haar advocaat kan haar dat vast wel uitleggen dat u bij deaankoop van een bril uiteraard wel de helft van de prijs der correctieglazen moet betalen; Maar dat u kan kiezen voor een democratisch geprijsd montuur ipv het klassemodel. In dat geval mag u de helft van een democratisch geprijsd model terugbetalen. Vandaar dus dat broodnodige overleg.

Meld ook dat voor een degelijke en heldere communicatie in co-ouderschap (want dat heeft u nog steeds ondanks de ongelijke verblijfsregeling) het onontbeerlijk is dat u een mailadres heeft via dewelke gecommuniceerd kan worden, facturen doorgestuurd en de overzichten van betalingen. Besluit dat je wenst dat jullie zo een goed co-ouderschap kunnen voeren zonder misverstanden, veroorzaakt door onduidelijke communicatie.

Ga niet verder in op de opmerkingen over uw verblijf. Dat is uw persoonlijke levensfeer en daar kan zij geen oorddeel over vellen. Zolang uw woning proper is, er voldoende slaapplaats is voor de kinderen en ze worden er goed verzorgd en gevoed, heeft ze daar niets over te zeggen.

Koekske
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 nov 2018 19:19

Dank je wel voor dit duidelijk antwoord.

Ik heb mij onlangs verloofd en volgend jaar zal ik hertrouwen.

In de brief van de advocaat stond dat de oudste dochter (de geadopteerde dochter), ook uitgenodigd moest worden op mijn trouw en anders mochten de drie jongste ook niet komen.
Ze maakt haar (onze) dochter wijs dat ze niet welkom is op mijn huwelijk.
Hier is tot op heden zelfs nog niet gesproken, en er is amper communicatie met de oudste.
De dochter heeft via sms laten weten dat ze geen deel wil uitmaken van mijn nieuw leven, dat ze mij dit geluk gunt maar geen zin heeft om samen met haar broer en zusjes deel uit te maken van dit gezin.. Mijn ex is niet op de hoogte van deze communicatie.
Nu dreigt mijn ex dus via advocaat dat ze alle vier moeten komen of geen enkele van de kinderen.

Hoe kan een advocaat zich nu uitspreken hoe onze gastenlijst eruit moet zien.
Mijn ex beïnvloed die kinderen zo erg dat ze daar niets durven vertellen hoe leuk het hier was, of wat we gedaan hebben.
Dat als de grote zus niet mag komen zij ook niet willen komen, terwijl ze hier enthousiast zijn over dit gebeuren.

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 04 nov 2018 20:23

Even ter verduidelijking: een advocaat beslist niets: hij communiceert enkel aan u wat de andere ouder u wil vertellen en daar moet ze hem overigens ook voor betalen. Daar stopt het. U hoeft niet in te gaan op de eisen ivm de uitnodiging van uw huwelijk. Als dit feest binnen uw omgangstijd valt, kan en mag de andere ouder u niet verhinderen met uw kinderen contact te heben. Het is iets anders als dit buiten uw omgnagstijd zou zijn. Dan is het een gunst of ze het toestaat. Organisdeer uw huwelijk dus binnen uw omgangstijd.

Koekske
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 nov 2018 20:33

Uit heel de brief was gewoon een hoop frustratie uit te halen.

Ik heb en mail verzonden naar advocaat met een bewijs van sms verkeer.
- tussen mezelf en mijn ex ivm vragen om te betalen en dingen dat ik dan ook effectief betaald heb
- sms verkeer met de oudste dochter ivm haar gevoel.
- ook aangedrongen op e-mailadres
- en dat ik bereid ben de facturen te betalen mits aftrek schoolpremie enz

Hopelijk stopt het daarbij.. We hebben beiden schulden ivm verkoop huis, heb geen zin in een rechtszaak om feiten die niet gestaafd zijn..

Terug naar “Echtscheiding”