woonplaats kinderen

ddnl
Topic Starter

woonplaats kinderen

#1 , 07 apr 2008 20:44

Beste,
Mijn partner en haar ex zijn uit elkaar gegaan bijna 2 jaar terug.
Er is nog geen contact geweest met het gerecht, maar ze hebben onderling wel al enkele zaken geregeld.
Zij heeft 2 kinderen en die wonen bij haar, met akkoord van de vader.
De kinderen zijn in de week bij haar, in het weekend bij de vader.
De kinderen gaan naar school waar zij nu woont.
Zij komt bij mij wonen wat een een behoorlijk eind verderop is.
De vader ziet dit niet zitten, ook al maakt dat voor hem in praktijk niet zoveel verschil uit.
Ze waren overeengekomen dat de kinderen 1x om de 2 weken het weekend bij mijn partner zouden doorbrengen.
Mijn partner was sowieso bereid om dat maar 1x om de drie weken ( of zelfs maandelijks ) te laten plaatsvinden, daar zij ook belang hecht aan het feit dat de kinderen zo veel mogelijk bij de vader zijn.
Zij is ook bereid om zoveel mogelijk de kinderen zelf naar de woonplaats van de vader te brengen.
Toch ligt hij dwars en dreigt ermee naar het vredegerecht te stappen en haar te dwingen binnen de 10 km van zijn woonplaats te gaan wonen.
Wat zijn zijn en onze kansen in deze zaak ?
Wat staat ons te doen ?
mvg ddnl

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 07 apr 2008 21:16

Eerst en vooral de vrederechter is niet bevoegd om zich over de verblijfsregeling van kinderen uit te spreken, maar wel de jeugdrechter.

Mijn voorstel zou zijn dat uw partner en de andere ouder rond tafel gaan zitten - al of niet in aanwezigheid van een bemiddelaar in familiezaken - om zo tot een nieuwe regeling te komen nu zij gaat verhuizen. Op deze wijze kan heel wat stress en kosten vermeden worden en kunnen er regelingen getroffen worden op maat van beide ouders.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”