Dochter 25j - Allimentatie ?

Pmor2276
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Dochter 25j - Allimentatie ?

#1 , 01 nov 2018 12:40

Mijn dochter is 25j,
Nu 7de jaar aan VUB, verschillende richtingen al geprobeerd, vorig jaar zat ze in 2de jaar rechten heb ik vernomen.
Ik heb al jaren geen contact behalve voor betaling van boeken en inschrijvingsgeld.
Dit jaar echter nog niets ontvangen voor betalng, ik vermoed dat zij niet meer studeert maar ik krijg geen antwoord op deze vraag (sms, email, voucemail, ...) noch van haar nog van mijn ex
Kan ik de allimentatie op deze basis stoppen ? Indien gestopt, kan ik allimentaie terugvorderen ?
Vriendelijke groeten, Patrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 nov 2018 12:54

Stuur een aangetekend schrijven met de mededeling dat je vanaf nu de alimentatie niet meer zal betalen, tenzij ze u een attest bezorgt waaruit blijkt dat ze nog studeert. Indien ze is gestopt, kan je natuurlijk terugvorder, maar dan moet je wel te weten komen wanneer ze is gestopt. Indien niet vrijwillig zal het via de rechtbank moeten gaan.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 01 nov 2018 15:26

Bovendien krijgt zij geen kindergeld meer (boven de 25 jaar). Het zou mij verwonderen dat ze nog leerkrediet (studiepunten) heeft op de universiteit na 7 jaar alerlei richtingen uitproberen. Stel de vraag ook aan de universiteit op welke manier studenten met zo'n parcours nog geldig ingeschreven kunnen worden. ik heb zo het vermoeden dat ze er enkel nog als vrije student of werkstudent aan de bak kan komen. En dan heeft ze natuurlijk een eigen inkomen....Zoals Mava zegt: de studiebewijzen opvragen. En ook de resultaten van vorig studiejaar om te zien hoeveel leerkrediet ze zogegezegd nog zou hebben. Ik vermoed dat het op is.

Reclame

Pmor2276
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2018 11:01

Thanks !!

Terug naar “Echtscheiding”