Onderlinge overeenkomst tussen ex partners ivm allimentatiegeld

Sabinevc
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Onderlinge overeenkomst tussen ex partners ivm allimentatiegeld

#1 , 01 nov 2018 09:07

Alles op een rijtje.
In 2006 werd bij de notaris in de echtscheidingsakte vermeld dat mijn ex partner 200 euro onderhoudsgeld moet betalen voor zijn kinderen. De kinderen waren volledig bij mij.
4 jaar terug gingen de kinderen bij hun vader wonen en hebben hun vader en mezelf een onderlinge overeenkomst opgemaakt dat ik 150 euro moet betalen ( 50 minder dan wat hij betaalde) omdat de kids alle vakanties en elke 14 dagen de weekends bij zijn.
Nu ik terug in de buurt woon vroeg ik hem elk week om week. De kinderen staan hier volledig achter en zijn nu 16 en 17 jaar. De Vader weigerd. Ik ben gestopt met betalen sinds augustus. Ik vroeg om samen naar een bemiddelaar te gaan. Antwoord was.... bemiddelaar nee..... geld ja.... nu ontving ik een brief van DAVO die aandringen het achterstallig onderhoudsgeld te betalen. De onderlinge overeenkomst is nooit bekrachtigd geweest en op de officiële akte staat dat hij moest betalen maar in de brief schrijven ze dat ik sinds 2006 200 euro moest betalen en daar de nieuwe onderlinge overeenkomst niet bekrachtigd is , ze geen rekening houden met 150 euro maar 13% intrest zullen aanrekenen op 200 euro zoals in de akte. Ze dringen aan te betalen of anders starten ze de procedure op. Er is geen vonnis of nieuwe akte opgemaakt bij een notaris ivm de onderlinge overeenkomst, kunnen ze dan verdere stappen ondernemen of is dit gewoon een manier van bang maken?
Mvg.
En de kinderen komen vanaf 11 november aanstaande week om week .... ongeacht wat hun vader zegt. Mijn kinderen zien er geen probleem in en willen dit zelf.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding