Eenzijdig wijzigen bezoekregeling

Verst
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Eenzijdig wijzigen bezoekregeling

#1 , 30 okt 2018 11:48

Kan een ouder eenzijdig de bezoekregeling wijzigen zonder dat de andere ex daar van op de hoogte is?
Situatie is als volgt: standaard regeling opgemaakt 9 jaar geleden en tot op heden geen problemen gehad. De zoon is 16 nu en begint te puberen maar de problemen zitten eerder tussen beide ouders hoe vrij je kan zijn in de opvoeding nu. Met een simpele sms ben ik nu op de hoogte gebracht dat hij niet meer komt. Op aanraden van heb ik door de politie een vaststelling laten doen. Zij hebben me gezegd dat na contact de moeder een officieel document heeft kunnen voorleggen dat mijn zoon niet meer moet komen. Ik weet dus van niks en ben tot op heden ook niet op de hoogte gebracht hoe of wat. Dus is de vraag kan dit zomaar?
Ter aanvulling, hier heeft het kind meer regels te volgen dan thuis. Er is een nieuw gezin met broertje, bij de mama kan hij zijn zin doen, zijn zijn eigen woorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mama38
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 okt 2018 18:48

Vraag eens dat document. Dat kan zomaar niet verandert zijn zonder je daarvan af weet.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 01 nov 2018 09:46

Laat hoe dan ook bij de politie een PV opmaken van de ouderlijke weigering om uw kind te zien. Leg klacht neer dathet omgangsrecht niet gerespecteerd wordt. Ik neem aan dat de verblijfsregeling via een EOTacte bij de notaris is opgesteld? Als de verblijfsregeling een onderlinge afspraak was, is die natuurlijk hiet wettelijke afdwingbaar, maar blijft het omgangsrecht gelden waardoor u minstens contact met uw kind moet hebben. Stuur de andere ouder een mail met het bericht dat het wettelijk ouderlijk omgangsrecht verhinderen onderwerp kan uitmaken van een strafrechterlijk vervolging. En dat de andere ouder zich best informeert bij een neutrale juridische instantie over de mogelijke gevolgen als men de andere ouder belet zijn/haar ouderlijk gezag en omgangsrecht uit te oefenen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”