Alimentatie niet op EX rekening maar op rekening van Zoon overschrijven

Vader_Hasselt
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Alimentatie niet op EX rekening maar op rekening van Zoon overschrijven

#1 , 29 okt 2018 11:31

Hallo,

Ik heb momenteel grote problemen met communicatie over mijn zoon via mijn EX.
Nu, mijn zoon woont bij zijn moeder en wij zijn via EOT (2009) uit elkaar gegaan.

Mijn zoon is momenteel meerderjarig en beide hebben we de wens om het alimentatiebedrag dat ik dien te betalen over te schrijven op mijn zoon zijn rekening en niet meer op mijn EX. Nu is het precies dat ik betaal voor mijn ex en niet voor mijn zoon :)

In de EOT staat volgende text geschreven:

1) Het kind verblijft meer bij een ouder dan bij de ander.
-Met hieronder de uitgebreide beschrijving van de vakantieregeling
-Nu dat hij meerderjarig is gaat en staat hij waar hij wil
2) Kostenregeling en Onderhoudsgeld:
* Meneer betaald onderhoudsgeld.
* Mevrouw neemt de kosten op zich van huisvesting, levensonderhoud, opvoeding en........ enz
* Meneer zal bovendien de helft dragen van de kosten veroorzaakt door ernstige er/of langdurige ziekte, ...... enz
* Meneer verbindt er zich ook toe de helft van de kosten te dragen van de studiekosten na aftrek van eventuele studiebeurs.... enz.
* Mevrouw ontvangt het kindergeld.
3) Onderhoudsgeld:
* hieronder gedetailleerd hoeveel, met index en leeftijdstoeslag.

Nu, ik zie dus nergens dat ik expliciet op haar rekening dien te betalen - of zie ik dit verkeerd?

Ik heb al een aangetekend schrijven gestuurd naar haar met de vermelding dat mijn zoon vanaf heden de alimentatiebedragen op zijn rekening zou willen hebben.
Hierop krijg ik als antwoord - Nee, stort maar op mijn rekening.

Wat kan ik doen om dit te veranderen - ik zou willen vermijden dat ik - als ik op mijn zoon zijn rekening stort - dat ik dubbel betaal.

Bedankt,

Vader

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding