Recht op alimentatie

Sabrinahoeben
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Recht op alimentatie

#1 , 26 okt 2018 21:09

Hallo, ik ben nu een jaar alleen, na 5 jaar wettelijk samen gewoond te hebben. Wij hebben een dochter van bijna 4 jaar.
De verblijfsregeling die we getroffen hebben is dat ze 2 à 3 weekends van de 4 naar de papa gaat. We hebben een kindrekening die gebruikt wordt voor school, sport, kleding, schoenen, ziekte.
Het kindergeld wordt op deze rekening gestort. Ze staat wel bij mij ten laste.

Heb ik dan nog recht op een onderhoudsbijdragen?

Sabrina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#2 , 26 okt 2018 23:33

Dat is afhankelijk van jullie beider inkomens, hoe die zich verhouden in het totaal inkomen.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

eylis
Berichten: 8840

#3 , 27 okt 2018 08:22

Bij een ongeveer gelijk loon; maar een hoofdzakelijk verblijf bij de ene ouder (en enkel weekends bij de andere ouder) wordt toch wel een kinderalimentatie toegekend. Op die leeftijd kan dat zo'n 100 euro per maand zijn, wanneer ze opgroeit stijgt dat naar zo'n 200 euro per maand.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”