Waar te beginnen?

Mvp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Waar te beginnen?

#1 , 25 okt 2018 12:00

Hallo allemaal,

Ik weet het even niet meer. Ik ben 8 jaar samen met mijn man, waarvan 5 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen. Hij was hier illegaal en na veel problemen heeft hij zijn verblijfspapieren gehad in 2013.

Afgelopen maanden zijn mijn ogen open gegaan en ben ik tot het besef gekomen dat hij een narcist is, mij manipuleert, van mij profiteert etc etc. Tot voor kort werkte hij niet en had het lef om mij elke keer geld te vragen ondanks zijn uitkering. Ik was nog zo naïef om dat te geven ook. Nu ik dit niet meer doe, kan hij wel ineens werken. En verantwoordelijkheid opnemen kent hij niet, met name over geldzaken. Hij heeft me ook enkele keren geslagen en geschopt, heb hier achteraf foto's van gemaakt van mijn gezicht.

Kortom ik voel me belazerd. Ik ben het zat, kan het emotioneel en financieel (door hem hebben we veel schulden) niet meer aan. Ik wil weg en het liefst zo ver mogelijk. Alleen geeft hij aan mij nooit los te laten.

Wat doe ik het beste? Hij heeft al aan gegeven niet te zullen verhuizen.
Welke stappen neem ik eerst. Hoe krijg ik hem er uit.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 okt 2018 17:02

Als je getrouwd bent in gemeenschap van goederen, zal je moeten scheiden en jullie gezamenlijke goederen / gelden / ... moeten verdelen. Huren jullie of hebben jullie samen een woning gekocht? Als je samen een woning hebt gekocht, kan je hem uitkomen, of kan hij uitkopen, of kan je deze kopen (of voor de rechtbank eisen dat deze verkocht wordt).

Wat het "nooit los laten" betreft: eens jullie gescheiden zijn (ik neem aan dat jullie geen kinderen hebben?), hoeft er geen enkel contact meer te zijn tussen jullie. Neemt hij toch nog ongevraagd contact op, dan kan je dit aangeven bij de politie als belaging. Maar zover zijn we nog lang niet, uiteraard.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”