Niet erkend kind .

Eddy60
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Niet erkend kind .

#1 , 25 okt 2018 11:49

Ik heb bijna 5 jaar een relatie gehad waar een kind is uit voorgekomen .
Ik heb het meisje niet erkend maar ging dat in de toekomst wel doen omdat ik er zeker van ben dat ze van mij is .
Van de 1 op de andere dag ( maandagavond nog kusjes zenden en dinsdag al met een andere man in relatie staan op facebook ) is de moeder met iemand anders vertrokken naar zijn verblijf in Spanje !
De kleine ( bijna 4 j ) is meegenomen en ga ze waarschijnlijk hoogstens eens kort mogen zien als het nieuwbakken koppel naar Belgie komt .
Kan ik alsnog om een dna-test verzoeken om de kleine te erkennen ?
Ik wil die echt niet kwijt uit mijn leven en vind het zeer erg dat de moeder mij zo voor het blok zet en omwille van het geld ( enige drijfredenen om met die man op te treķken) mijn en het leven van het kind zo overhoop gooit .
Wij woonden niet samen( elk eigen adres) maar waren veel samen en ik betaalde elke maand via storting voor het kind !
Vraag is bijgevolg : kan ik iets doen om de kleine alsnog te erkennen zodat ik ergens rechten heb en ze niet definitief uit mijn leven weggerukt is ???
Mvg Eddy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#2 , 26 okt 2018 10:15

Om het kind te erkennen heb je de toestemming van de moeder nodig. Ik vermoed hier dat ze dit niet gaat willen? Dan kun je haar dagvaarden voor de familierechtbank waar de rechtbank een poging tot verzoening zal doen.
Als ook dat niet lukt kun je inderdaad een onderzoek naar het vaderschap vragen aan de rechtbank. Op grond van dna zal dan worden nagegaan of u de vader van het kind bent.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”